Avatar billede kasper600 Nybegynder
18. november 2003 - 18:41 Der er 15 kommentarer

projeckt opgave i skolen

Hey alle sammen jeg vil høre om i kan hjælpe mig med at finde et rigtigt fedt og godt project emne til en eksame i folkeskolen bare et emne jeg så kan arbejde med og finde en hel masse viden om.. helst ikke noget med it det er for let og der er ikke så mange da vil hører på det!!!
Avatar billede therevelation Nybegynder
18. november 2003 - 18:50 #1
tjaa I 9.klasse lavede jeg et om ægypten med kheops pyramiden i centrum, udfra det inddragede kulturer som maya og inkaerne. Endvidere alle de myter der er omkring pyramiderne og ægypten i sig selv..

Anyway det synes jeg var spændende (fik forresten 10) *S*
Avatar billede kasper600 Nybegynder
18. november 2003 - 18:53 #2
du har ikke noget der er lidt mere.. ja du ved... hvad kaldte du emnet?
Avatar billede therevelation Nybegynder
18. november 2003 - 19:21 #3
ægypten,Pyramiderne og Myterne
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
18. november 2003 - 20:08 #4
Ja ser du, mig og en af mine venner havde et rimeligt fedt emne, nemlig manipulation... det var meget fedt! ja vi fik 8 da vi havde glemt noget i vores fede projekt!

/Kallesen
Avatar billede kasper600 Nybegynder
18. november 2003 - 20:10 #5
okay hvad er det kan du forklar lidt mere om det
Avatar billede bol Nybegynder
18. november 2003 - 21:23 #6
Hmm det findes mage spændende emner feks.

F.eks. Kan du skrive noget omkring magtkampe i staten eller i de små kommuner, så kan i evt. tage ude og interviewe nogle...

Muslimer og deres muligheder for integration i det danske samfund

Unge og alkohol

Ung mennesker det belaster samfundet fordi forældrene glemmer dem

Alle de her proggramer som popstars, Big brother m.v hvordan påvirker de os - Hvor er vi på vej hen...

En anden ting kunne være det paradigme af samfund vi er i nu - Nemlig viden og det digtaliseret samfund....

Hmm det er jo lidt svært at finde på når man ikke går i folkeren mere;-) - MEn spørg løs!!
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
19. november 2003 - 05:58 #7
Ja jeg kan da sagtens forklare en hel del om emnet manipulatio :-) ikke fordi jeg har erfaring med det som sådan men har som sagt haft om det...

in min ven tog Manipulation og derunder tog vi så to ting mere som vi synes hørte i den grad sammen, nemlig USA's månefup eller Fakta! og diktatur! det er 2 dele af verdenen som vi har den idag! men Bol <-- Nej vi er ikke i et viden samfund, vi danskere og alle andre eupærer vi får KUN 1% af de 100% nyheder som er rundt i verden! f.eks vidste du at der er 56 krige igang lige nu ? og ved du hvorfor tv2 og alle andre medier ikke fortæller os alle 100% ?

Vi fandt en hel del om de ting som vi havde om. JEg ville ihvertfal anbefale det, mit produkt kan du ikke få at vide lige pt. da jeg helt ikke vil ud med den giniale idé min ven kom med...

Men som sagt! Viden er vi ikke lige idagens Danmark! selvom tv2,dr1,tv3 osv. runder af med at sige "Det var så det vi havde for idag; Godaften" NEJ! de har mere, men vil ikke ud med det før de har manipuleret med det... og det kan tage lang tod, f.eks enagang da man så nogle unge menneske lå døde af sult på gaden i Brasilien og Chile viste tv2 det i TV 15 dage efter den engelske BBC og den egelske prees sagde at det var hungsersnød i landet og det havde stået på i op til flere uger i dansk tv sagde de de samme ord men skiftede flere måneder ud med op til 9 måneder! ja man ved sku ikke hvad man skal tro på længere!

/Kallesen
Avatar billede cad_service_aalborg Nybegynder
19. november 2003 - 13:02 #8
Jeg synes I skulle vælge familielovgivning. F.eks skrive om hvorfor blive gift, skilsmissen, hvor skal børnene bo, hvordan skal boet deles. Utroligt relevant at vide noget om.
Avatar billede rangerbs Nybegynder
19. november 2003 - 15:17 #9
Dette lavede jeg i 9. klasse (fik 9)

Echelon (Globalt overvågnings system)
http://jeppedk.users.whitehat.dk/echelon/index2.php
Avatar billede thb Nybegynder
19. november 2003 - 19:24 #10
Jeg skrev om det stigende problem der er med illegal handel med dyr, sådan noget med CITES koventionen osv.

Det er lidt rystende at finde ud af der er næsten lige så mange penge i at smugle dyr som der er at handle med stoffer, plus at max straf i dk var dengang 1 år, men fængsel straf var på det tidspunkt aldrig blevet brugt..

Jeg var ude i lufthavnen og interview nogle derude og alle de dyr der kommer ind.. Og så var jeg på Politigården og snakke med nogle der havde speciale i det.. Plus nogle interview med nogle dyrelæger..

Thomas
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
19. november 2003 - 19:50 #11
Ja verdnen er fyldt med ting, som man ikke ved en skid om og der kan man se! har det nogenside været i tv med illegal dyr export til Danmark? ikke mig bekendt!

Vi lever derfor ikke i en alt for vident samfund!

/Kallesen
Avatar billede thb Nybegynder
19. november 2003 - 19:54 #12
Det var meget oppe på tale da jeg skrev min opgave, det er var nemlig også lidt det der fangede mig, og jeg synes der også at der er et par reklamer, den med bjørnene, og med orangutang ungen/ tigeren der bliver nedlagt.. Reklame mod illegal handel..
Men det er nok kun noget man ligger mærke til hvis det intereeserer en'

Thomas
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
19. november 2003 - 20:33 #13
Ja! det ved jeg nu godt... men de reklamer er det ikke bare probaganda på en måde? Det er nu også en fed måde de går frem på! Men den viser i og for sig ikke at der findes illegale dyr import og export i Danmark... Jeg vil selv sige at det er noget lort at man kan gøre sådan noget!

/Kallesen
Avatar billede hammerhead Nybegynder
08. december 2003 - 13:43 #14
D. 17 december er det 100 årsdagen for Brødrene Wrights første flyvning
Avatar billede therevelation Nybegynder
08. december 2003 - 14:29 #15
nice one hammer :)