Avatar billede schoubye Nybegynder
18. november 2003 - 15:23 Der er 1 løsning

Server dokumentation med ændringsoversigt

Jeg søger et stykke software som kan hjælpe os med at overskue alle vores servere og de applikationer som kører på dem.
Det jeg  er på udkig efter er et program som man taster sine servere ind i, med oplysninger om hardware, applikationer, styresystem, Roller i domænet osv. Kort sagt dokumenterer serveren. Derudover skal man kunne taste ændringer ind ex at server1 nu er ny DNS eller at der i nat blev installeret et nyt program på en server.
Der skal så være en oversigtsfunktion som kan vise ex de sidste 10 ændringer på samtlige servere.
Det jeg er ude efter er et centralt værktøj, som man kan kigge i hvis noget ikke virker, for at se om der er blevet foretaget ændringer inden for det sidste stykke tid.
Måske er programmet så smart at det kan hente hard- og softwareoplysninger fra serveren automatisk.

Er der nogen som kender til et sådan program eller noget som ligner.
Avatar billede groenaert Novice
19. november 2003 - 09:25 #1
Prøv at se på http://www.ipinventory.com/
Jeg bruger selv dette stykke software og har kun gode erfaringer med det.
Det opfylder ikke alle dine ønsker, men du kommer et langt stykke af vejen med det.