Avatar billede espersen Novice
18. november 2003 - 12:11 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

erfaringer med Concor.dk som webhotel ?

Jeg har taget beslutningen at skifte fra mit nuværende webhotel pga. bl.a. manglende support.

Er der nogen med gode / dårlige erfaringer med www.concor.dk ?

Det ser jo godt ud - Ok priser og mulighed for at køre det meste..(samt en pæn referenceliste)

services
oppetid
support
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
18. november 2003 - 12:47 #1
Hvis du ønsker service, support og oppetid, så bør du nok ikke vælge et webhotel til 8 kr. pr. måned. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at drive et seriøst webhotel til de priser..
Avatar billede espersen Novice
18. november 2003 - 13:30 #2
8 kr. (+moms) er deres mindstepris -> 99,- mdl. (ja, det er billigt)

Andre forslag til webhotel?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
18. november 2003 - 14:05 #3
Jeg kan anbefale www.rackserv.com og www.scannet.dk.

Begge steder får du god service og stabile servere.

www.secnet.dk skulle opfylde samme kriterier, men jeg har ikke personlig erfaring med dem.

Men der findes også mange webhoteller til 5-20 kr. pr. måned, men man får som oftest hvad man betaler for, og for nogle betyder prisen mere end kvaliteten ...
Avatar billede Aliriza Nybegynder
18. november 2003 - 14:07 #4
Jeg er ikke enig i fsconsult.dk´s synspunkter. Der kan godt være noget om det, men jeg har aldrig haft problemer hos concor og jeg har 2 webhoteller hos dem. De har en god support, som svarer hurtigt på mails og man kan endda ringe ind. De kan måske køre forretning rundt, fordi de også laver meget andet, men det aner jeg intet om. Jeg ved kun, at mine mails, databaser og websites fungerer rigtig godt.
Avatar billede Aliriza Nybegynder
18. november 2003 - 14:09 #5
Jeg ved godt fsconsult.dk´s udtalelser er ment som noget generelt, men det er ikke altid at pris og kvalitet hænger sammen på dén måde.
Avatar billede nse Nybegynder
18. november 2003 - 14:16 #6
Man kan altid diskutere oppetid udfra priser, men det er desværre ikke altid, at det er proposionelt.
Der er masser af dyre webudbydere, der har langt dårligere oppetider end de billige..
Jeg har selv webhotel hos Azero, der vel nok har et af landets bedste ry, men jeg er meget utilfreds med dem. Jeg har oplevet i flere måneder nu, at deres mailservere er dybt ustabille, og de gør intet ved problemet andet end de skriver, at de er ustabile.
Du skal bare være opmærksom på, at hvis du bruger ASP, så SKAL du have et webhotel på en Windows maskine.
Avatar billede espersen Novice
18. november 2003 - 14:25 #7
Jeg har idag buydomains.dk, som har en fin oppetid igen (har tidligere været et problem + ustabil mail) - men supporten er næsten ikke-eksisterende.

Men OK - de har opfyldt formålet, da jeg for ca. 3 år siden ville have domænet registreret og parkeret (1 mb web-plads + 3 pop3 mails) til meget fornuftig pris - ca. 200 kr./årligt. - Men nu er mine krav anderledes! (ASP er ikke relevant p.t.)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
18. november 2003 - 14:32 #8
nse> azero har IKKE landets bedste ry, tværtimod!!  deres servere kører fint, men deres service/support er under al kritik!
Desuden er det noget nær umuligt at opsige et webhotel hos dem, da de nægter at have modtaget opsigelsen...  (det tog os 2,5 år at få dem til at indse at webhotellerne var opsagt).

Selvføgelig er der ikke altid sammenhæng mellem pris/kvalitet.

Men et webhotel til 8 kr. pr. måned ER der simpelthen ikke økonomi i at hoste med ordentlige servere/support/linier.
Men hvis prisen betyder mere end kvaliteten, kan man godt få et tilfredsstillende resultat alligevel.

Derimod er der desværre flere dyre webhoteller (som azero bl.a.), hvor du afgjort ikke får hvad du betaler for.

Som NSE er inde på, så kræver ASP at webhotellet ligger på en windows maskine, hvilket der ikke er råd til at betale licens til, hvis det kun hoster 8 kr. webhoteller.  (Windows er DYRT til webhoteller i licens)
Avatar billede nse Nybegynder
19. november 2003 - 14:29 #9
Fsconsult.dk: Hmm.. Mailserverne kører ikke godt hos Azero.dk. Supporten kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har benyttet det.
MS Windows er faktisk ikke dyrere end Linux, hvis Linux skal kører Chilisoft og andre ekstra services som ASP.NET og Plesk.
Microsft kræver for at videresælge til 3. part, at man er MSP (Microsoft Service Provider), det koster godt ca. 10000kr om året, men så koster fx. Microsoft Windows server 2003 Webedition kun 83kr/md pr. CPU. Så hvis man har mange kunder er det faktisk ikke så dyrt.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
19. november 2003 - 15:29 #10
nse> det er heldvigvis langt tid siden at jeg har brugt azero's servere, så du har muligvis ret.

Såfremt man ønsker at benytte ASP, kan jeg ikke anbefale Chili-ASP løsningen.
Udover at det koster licens, så gør det linux serveren mere ustabil end en windoze server, og det ikke 100% kompatibelt med MS ASP, da det jo netop er chili asp.
Avatar billede espersen Novice
19. november 2003 - 15:46 #11
Et eller andet sted kan man vel tage den manglende kritik af Concor som noget positivt.

Jeg har netop igår aftes fået en testkonto, hvor jeg kunne tjekke om en programfunktionalitet kunne køres hos dem - cdonts kan ikke ved Buydomains.dk.

Fik ikke mit program op at køre med det samme (noget med mapperettigehder, ASP, Cdonts osv.) - men deres support kløede på lige til det var løst (også efter åbningstid - seneste mail er modt. kl. 23.05 !)

Tjekkede op med en reseller, som ikke kunne sige noget negativt... kun positivt !
Avatar billede nse Nybegynder
19. november 2003 - 17:39 #12
Det kunne også være fordi, at de ikke er så udbredte..
Avatar billede hostmoster Nybegynder
20. november 2003 - 03:26 #13
Jeg skiftede selv fra buydomains til www.starthotel.dk og rigtig godt tilfreds.

Jeg tror at nse har en pointe mht. udbredelse.
Avatar billede Aliriza Nybegynder
20. november 2003 - 16:26 #14
Ja udbredelsen kan jeg også se en pointe i. Jeg dog på deres site se at de hoster en del af de store eller kendte websites f.eks. carparknorth og multitrans: http://www.concor.dk/webpages/referencer/webhosting.asp
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. november 2003 - 14:02 #15
at de ikke er så kendte kan nogle gange være et stort plus. Lad os f.eks. tage web10. b-one og cliche´, alle 3 har stor success og rigtig mange kunder, men mange er utrilfredse blandt andet med supporten og en af grundende til det er jo at det er gået ALT for stærkt, og så har man ik supportere nok.

hvis concor kun har 200-300 kunder så har de også meget mere tid til kunderne.

vi har selv snakket med concor om re-selling og det lyder rigtig godt, jeg kan dog ikke udtale mig om det endnu da vi ikke har haft noget kørende på deres servere
Avatar billede espersen Novice
01. december 2003 - 22:55 #16
jeg har taget skridtet og er ved at flytte til Concor - håber nu at Buydomains.dk tager sig sammen og acceptere flytningen (siden + mails har været nede siden fredag). Så hermed en advarsel er videregivet om min forhåbentlig snart tidligere host...

Det der gjorde udslaget var Concors fine service med et test-domæne samt de referencer jeg tog hos en reseller.

Smid
Avatar billede espersen Novice
01. december 2003 - 22:57 #17
..jeg lukker snart - føler man sig berettiget til lidt point så smid lige et svar ;-)