Avatar billede radoor Nybegynder
18. november 2003 - 08:33 Der er 4 kommentarer

Edit news + Save news text felt

Hej Flashere

Jeg har lige et spg. vedr. at kunne redigere i en tekst direkte på sitet via et login.....poste en nyhed med en overskrift....save... og teksten vil være opdateret på sin nyheds sektion.

Jeg er klar over at en form for sammenkædning af php/asp er en nødvendighed. Men da mit kendskab til php+asp ikke ligger i den gode ende, har jeg brug for lidt hjælp af et par eksperter...:)

Jeg har vel søgt nettet igennem for alt hvad der kunne ligne movies, man evt kunne nappe og lege videre med, men uden det helt store held...fandt ellers en fed en, som brugte php og flash...men tekstfeltet kunne sgu ikke vise æ. ø og å'er. + at det så lidt underligt ud.

Jeg ved det kan lade sig gøre, at en bruger bare skriver noget input text....trykker på en  saveknap, og teksten tilføjer sig sit "nyhedsfelt" men hvordan?!

Har nogen evt. en ligende movie/fla, er jeg meget interesseret.

Mvh
Radoor
Avatar billede _k Nybegynder
18. november 2003 - 10:15 #1
Tag den fede løsning du har fundet, og smid nedenstående linje ind på første frame:

System.useCodepage = true;

..og vupti, skulle æ,ø og å virker :o)
Avatar billede radoor Nybegynder
18. november 2003 - 10:53 #2
Hey
har prøvet din udemærket idé...men uden held...den viser stadig ikke æ, ø og å'er :(
Avatar billede radoor Nybegynder
18. november 2003 - 10:54 #3
Hvis det kan hjælpe er det denne movie, som jeg forsøger at få til at vise æ, ø og å'er.

http://www.flashkit.com/movies/Applications/phpFlash-MaNiaCu-8073/index.php

alt andet virker fint...men...ø, æ og å'er ?
Avatar billede _k Nybegynder
18. november 2003 - 11:23 #4
Tror det er i newsAdmin.fla du skal lave ændringen - men den er passwordbeskyttet? Er du kommet udenom den?

Principielt kan du bare hugge php'en og selv lave noget Flash der sender det samme som eksemplet.