Avatar billede drud Nybegynder
17. november 2003 - 23:02 Der er 5 kommentarer

Windows update (0x800A0007)

Min windows update er holdt med at virke - nogen ide om hvorfor ?
********fejlbesked******************

Windows Update-fejl

Windows Update har opdaget en fejl og kan ikke vise den anmodede side.

Vælg en af følgende sider for at få oplysninger om Windows Update-tjenester, eller send os feedback.

Startside for Windows Update
Om Windows Update
Supportoplysninger

Du kan også få onlinesupport, hvis du har problemer med Windows Update.

Send fejlnummer til Microsoft (0x800A0007)
Bemærk! Dermed sendes oplysninger om fejlen, men der oprettes ikke en supportrapport. Du modtager måske eller måske ikke et svar.

**********************************************
Avatar billede chalde Seniormester
17. november 2003 - 23:11 #1
Havde en anden fejlkode, med samme udfald (ingen windwows update) tidligere idag. Måske kan du følge de samme retningslinjer og løse det på den måde:
http://www.updatexp.com/0x800A138F.html
Avatar billede dr.truti Nybegynder
17. november 2003 - 23:11 #2
Du har en firewall/andet program der piller ved ActivX opætningen!
Avatar billede nogetfx Nybegynder
18. november 2003 - 00:04 #3
det kan også være noget såsimplet som hvis din dato ikke passer. Det lyder grotesk, men jeg har været ud for det..
Avatar billede chalde Seniormester
18. november 2003 - 00:50 #4
nogetfx -> Faktisk det der løste mit problem tidligere idag. Havde formateret en gammel maskine, og windows update kunne ikke lide at datoen var april 1998. Det så irriterende nok først punkt 5 på den liste jeg brugte (har linket til).
Avatar billede drud Nybegynder
18. november 2003 - 18:29 #5
chalde - takket være dig fandt jeg ud af:
2003-11-18 18:25:08  17:25:08  Success  IUENGINE      Starting
2003-11-18 18:25:09  17:25:09  Error    IUENGINE      Determining machine configuration (Error 0x80040154: Klassen er ikke registreret)
som igen betyder:
0x800401E6 and 0x80040154  No program is registered to open this file.

Mit problem er bare at jeg ikke ved hvad jeg kan konkludere ud af det og hvad jeg skal gøre. Jeg har haft min firewall (Trend) deaktiveret, men det gav ikke nogen forbedring.