Avatar billede kimg Nybegynder
11. januar 2001 - 00:35 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

DC 10+ og lyd

Hvordan får jeg lyden med over fra min camcorder/video

Kim
Avatar billede a-torsten Nybegynder
11. januar 2001 - 00:39 #1
Du skal bruge et externt kabel.... Altså en hvor lyden kan gå igennem.....

Plejer gerne at være et jack-stik i kameraet.. og så 2 alm stik ( Dem som oxo forbinder forstærker og cd fx) som skal puttes i røven af fjernsynet..

-Anders
Avatar billede kimg Nybegynder
11. januar 2001 - 05:17 #2
Jeg mener fra Camcorder/video til mit DC 10+ kort, når jeg vil capture
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 06:15 #3
a-torsten har faktisk ret.

Jeg har samme problemer med lyden. Jeg har et Sony PC100e og Pinnacle DV 500 grabberkort og jeg kan ingen lyd få igennem Firewire. En af mine venner har et PC110 og Pinnacle DV200 grabberkort og han kan heller ikke.
Eneste løsning vi har fundet er at tage Lyd-outputtet fra Kameraet og smide i LineIN på lydkortet i maskinenerne.
Vi Bruger så Windows Media Encoder til at synce lyd og billede. En besværlig metode, men den virker. Der kan også være en fordel i at køre lyden igennem en mixer først for at justere outputtet og evt. lægge diskant/bas på.

/Nikolaj
Avatar billede oxford Nybegynder
19. januar 2001 - 17:06 #4
Jeg sidder også med et dc10 kort, og jeg syntes ikke jeg kan se noget stik for lyd, så det skal
nok igennem lydkortet først. ligesom nikolajdu skriver.