Avatar billede jumario Nybegynder
17. november 2003 - 11:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug af CPU fra Compaq i klon?

Da min Compaq EVO P4 2.4 GHz er gået fuldkommen i sort efter jeg prøvede med en ny type RAM i (power starter, og dioder på bundkortet lyser - men ingen hyletoner eller diskaktivitet elle rbillede på skærmen) - har jeg besluttet mig for at købe nyt kabinet + bundkort og starte på en frisk.

Mit spørgsmål er så, om CPU'en fra den gamle compaq vil kunne bruges på et normalt Socket 478 (menerj jeg det er) bundkort? Eller om compaq har været griske nok til at smide en speciel type processor i deres maskiner så man ikke kan benytte CPU'en på andet end deres egne bundkort?

Maskinens modelnummer er 470042-538 hvis det kan hjælpe.
Avatar billede maddan Nybegynder
17. november 2003 - 12:04 #1
Compaq bruger ganske almindelige Intel Pentium 4-processorer i deres maskiner, så ja, du kan sagtens skifte bundkortet ud.
Avatar billede jumario Nybegynder
17. november 2003 - 12:08 #2
det virker bare mystisk... på den cpu jeg har her mangler der f.eks en "pin" i 2 af hjørnerne på processoren. Mangler der ikke kun 1 pin på normale P4?
Avatar billede maddan Nybegynder
17. november 2003 - 12:26 #3
nej, der kan sagtens mangle flere... - ved ikke helt hvorfor det forholder sig sådan, men sådan er det bare...
Avatar billede jumario Nybegynder
17. november 2003 - 13:07 #4
Det kunne være rart at vide hvad der er hvad - og hvilke bundkort der mangler 1 og 2 pins osv. så man ikke køber et bundkort der ikke passer til processoren
Avatar billede maddan Nybegynder
17. november 2003 - 13:41 #5
bare du ved hvilken socket din processor og dit bundkort benytter, kan du ikke gå galt i byen
Avatar billede jumario Nybegynder
19. november 2003 - 16:00 #6
lukker.