Avatar billede steenk Nybegynder
16. november 2003 - 21:10 Der er 2 kommentarer

Hvilke integrationsmuligheder, API m.m. tilbyder AutoCAD ?

Jeg skal udvikle en applikation (CMS like), der bl.a. skal holde styr på en mængde AutoCAD tegninger. Kunden har et ønske om at kunne 'dobbeltklikke' på søgeresultater, og derved åbne tegninger direkte fra det nye system. Lagring m.m. af tegninger skal også meget gerne kunne kontrolleres af systemet. Applikationen udvikles i .NET + database. Jeg er helt ny mht AutoCAD.

Spørgsmålene er: kan det lade sig gøre og gerne hvordan ? = hvilke integrationsmuligheder tilbyder AutoCAD ?

Venligst...

Steen
Avatar billede sedk0025 Nybegynder
28. november 2003 - 23:11 #1
Hej Steen

AutoCAD tilbyder fuld API og der skulle derfor være gode muligheder for at løse din opgave, men der findes allerede en række programmer, der løser din opgave. Det vil sikkert være billigere at købe et af dem.

mvh

Frede Uhrskov
Avatar billede steenk Nybegynder
30. november 2003 - 19:17 #2
Hej Frede, tak for første akt! Kan du hjælpe mig lidt videre ? Gælder det med fuld API alle versioner eller fra version ?? hvordan er grænsefladen, hvilke(t) sprog m.m. og hvor finder jeg dokumentation ? (manualen for AutoCAD har jeg ikke (endnu) - står der noget her ?)