Avatar billede pokjo Nybegynder
16. november 2003 - 21:02 Der er 8 kommentarer

access point monitorering

Hvordan kan jeg se hvem der access'er mit access point???
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 21:06 #1
Du kan logge netværkstrafikken med et sniffer program som Ethereal der lkan hentes gratis fra www.ethereal.com og du kan køre med et intrution detection program som Snort fra www.snort.org (fås også til windows hvis du ser ordentligt efter)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 21:10 #2
Kik også på

snifferen Kismet http://www.kismetwireless.net/ og
Network Stumbler http://www.stumbler.net/ og
Airsnort http://airsnort.shmoo.com/
Avatar billede pokjo Nybegynder
16. november 2003 - 21:35 #3
Er det muligt at se andre access point med mit access point???
Avatar billede pokjo Nybegynder
16. november 2003 - 21:36 #4
I windows xp!
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 21:37 #5
Kun hvis dit accesspoint supportere bridging. men du kan med dit trådløse netkort. Det er sådan hackerne gør. Der er også forskellige værktøjer, der kan anvendes, men de ligger uden for ekspertens regler
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 22:51 #6
Jeg har kikket lidt mere på det. du kan nok holde øje med dit trådløse net med arpwatch. (Keeps track of ethernet/ip address pairings and can detect certain monkey business), men om den findes til windows ved jeg ikke. Se her

http://www-nrg.ee.lbl.gov/
Avatar billede renehinsch Praktikant
17. november 2003 - 10:31 #7
WildPackets AiroPeek kan give dig denne information vist som et SSID træ.
Den understøtter gængse WLAN kort og kan også anvende en probe (RFGrabber) via ethernet. Observer fra Network Instruments kan det samme.
se www.airwire.dk/pages/_products/analysis_dk.php, hvor der også er en dovnload af en demo.
Avatar billede caspers Nybegynder
15. april 2004 - 22:37 #8
Jeg bruger en linux box som router, trafikprioritering og NAT mv. og hvis ikke kendte MAC numre passere gennem logger jeg info om alle parkerne, nogle porte har jeg dog lukket for gæster (eks. port 25). Hvis gæsten fortsætter brugen logger jeg alle pakkerne, og tilsidst lukker jeg helt for MAC nummeret.