Avatar billede droner Nybegynder
16. november 2003 - 19:38 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Nettet skranter

Hejsa!

Efter massive virusangreb har jeg fået installeret en Norton Firewall. Det har medvirket at der ikke længere kommer virus ind på min computer, men desværre har det også medført at min netforbindelse kører meget skidt. Nogle sider kan den ikke vise, der kommer en del røde krydser i stedet for billeder og det er ikke muligt at hente noget ned som fx Windows Update, messenger m.m.. Jeg kan lige starte downloaden hvorefter den stopper. Hastigheden er der ikke noget i vejen med. Jeg bor sammen med to andre som ikke har problemer med deres forbindelse (samme som min, Stofa). Hvad kan jeg gøre for at få nettet til at køre normalt? Er det en setting i Nortons firewall der gør at mit net skranter?
Avatar billede foffer Nybegynder
16. november 2003 - 19:44 #1
inde i norton kan man vælge nogle ret specifikke opsætninger for programmer. for eksempel om windows update må få lov til at kontakte internettet. Derefter er der også specifikke sikkerhedsindstillinger for hvert program. (lidt ligesom internet explorer har sikkerhedsnivuauer). Så det du skal gøre er og gå ind i norton og sætte forskellige indstillinger for hvert program... Jeg har selv kørt med norton antivirus i lang tid. men jeg slettede det da jeg fik router, da de konfliktede sammen!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. november 2003 - 00:19 #2
Vi prøver lige at se om det ikke ville hjælpe på det med en total afinstallation af Norton, og så prøve at installere det igen.

Gå ned til to download and run Rnav 2003.exe Herunder ligger der et prg. som hedder Rnav.exe Hent det og installer det på din computer for at afinstallere Norton Antivirus.
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/8d071816eedd7cac88256c0e005a96e5/33497f6e8a319ece88256ace0076cc02?OpenDocument&sone=nav_2003_tasks.html&stg=3&prod=Norton%20AntiVirus&ver=2003%20for%20Windows%202000/Me/98/XP&base=http://www.symantec.com/techsupp/nav/&next=nav_2003_contact_tscs_solve.html&src=sg&pcode=nav&svy=

To obtain and use the Rnis.exe utility: Herunder ligger der et prg. som hedder Rnis.exe hent også dette prg. til at afinstallere Norton Security.
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/docid/2001090510510636?Open&src=sg&docid=2001092114452606&nsf=nav.nsf&view=8d071816eedd7cac88256c0e005a96e5/33497f6e8a319ece88256ace0076cc02?opendocument&sone=nav_2003_tasks.html&stg=3&prod=norton%20antivirus&ver=2003%20for%20windows%202000/me/98/xp&base=http://www.symantec.com/techsupp/nav&dtype=&prod=Norton%20AntiVirus&ver=2003%20for%20Windows%202000/Me/98/XP&osv=&osv_lvl=

Disse to små prg. kan afinstallere dit Norton 2003 fuldstændigt, så du kan foretage en ny korrekt installation.

Så må vi krydse fingre for at det lykkedes næste gang du installere. Der er mange som oplever samme problem som du har, underligt, nogle kan slet ikke mærke nogen forskel på forbindelsen, og andre der går det bare slet ikke. Pøj pøj.
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. november 2003 - 06:19 #3
Ang. de røde krydser kan det skyldes det her:http://support.microsoft.com/?kbid=283807
Og hvis du bruger links til at hente de forskellige ting, kan det være det her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-GB;q281679
Avatar billede droner Nybegynder
24. november 2003 - 17:34 #4
Jeg kan desværre ikke downloade noget som det er i øjeblikket. Andre løsningsforslag? Alt andet end nettet virker som det skal...
Avatar billede arlet Juniormester
24. november 2003 - 17:35 #5
virker din mail??
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. november 2003 - 17:46 #6
Og hvad er der galt men Inet?
Avatar billede droner Nybegynder
24. november 2003 - 17:46 #7
Ja, den virker fint.
Avatar billede arlet Juniormester
24. november 2003 - 17:47 #8
Kan du slet ikke komme på nettet??
Avatar billede droner Nybegynder
24. november 2003 - 17:48 #9
Det kører langsomt, er meget ustabilt, vil ikke vise alle sider/billeder og kan ikke downloade/opdatere virus/windows.
Avatar billede droner Nybegynder
24. november 2003 - 17:49 #10
Jo, jeg kan godt komme på. Sidder ved min computer nu. Eksperten.dk er en af de sider jeg altid kan få til at køre...
Avatar billede arlet Juniormester
24. november 2003 - 17:50 #11
Skal vi lige se om det er snavs, der bloker

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede droner Nybegynder
24. november 2003 - 18:17 #12
Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 18:16:45, on 24-11-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\drøner\Skrivebord\hijackthis_temp\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://signon.stofanet.dk/proxy.pac
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/swdir.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37932.187337963
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kan desværre ikke downloade spybot (havde hijackthis)...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. november 2003 - 18:32 #13
Det er en ren log den der.
Men jeg kan se du i højeste grad mangler at få opdateret med WindowsUpadate. Det er meget vigtigt at du går ud og henter de opdateringer der er. Det beskytter dig mod en masse snavs mm. Det kan være at det er det eneste som skal til for at du er helt oppe igen.
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. november 2003 - 18:38 #14
aovergård>det er svært når spg ikke kan downloade:-)

droner>>Såd´n til en begyndelse, slet dine internetfiler og cookies
Avatar billede droner Nybegynder
24. november 2003 - 18:40 #15
Netop, det er meget svært :-/
Avatar billede arlet Juniormester
24. november 2003 - 18:41 #16
Få en du kender til at hente sp1 til windows og IE og læg den på en cd rom
Hent det her http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. november 2003 - 18:44 #17
du får en beskrivelse om geninstallation af Ie.
IE - Reinstall Internet Explorer
Re-install IE - Go to Start/Run, and type: rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\inf\ie.inf
Du skal have win cd i drevet
Avatar billede droner Nybegynder
25. november 2003 - 17:01 #18
Kan problemet simpelthen være at min version af XP er skyld i at nettet ikke kører optimalt? Jeg var sikker på at det var firewall'en, men det er det måske ikke alligevel...
Avatar billede droner Nybegynder
05. december 2003 - 14:45 #19
Problemet er stadig uløst så hvis der sidder en bag skærmen med hjælp ville det være skønt. Det er en stor kat, at nettet kun kører på lavt blus :-(
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. december 2003 - 14:54 #20
Prøv så lige at slette alle dine cookies, temp og history files. Få det hele slette så går det tit over af sig selv. Funktioner - Internetindstillinger - fanebladet Generalt - her kan du få ryddet helt op i alle de filer.
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. december 2003 - 14:58 #21
Avatar billede hunter34 Nybegynder
30. december 2003 - 21:30 #22
Nu er det ikke fordi jeg skal kloge ret meget i det, men det lyder nøjagtigt som det problem jeg havde (eller rettere har). Jeg troede jeg havde snavs på min maskine, det blev fixet med hijackthis, men problemet har jeg stadig.
Nu har jeg firewall i min router + en pc mere som står i DMZ zone, og det er mens den anden pc står i DMZ jeg har problemer som dine, hvis jeg fjerner den pc fra den zone så har jeg ingen problemer mine pc'er. Det kune jo være det var routeren der var fu**** up, eller noget opsætning ... hva' ved jeg
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. september 2005 - 16:14 #23
Hej droner

Takker for point ;-)