Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
16. november 2003 - 16:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

include som i php ?

har lige et spørgsmål omkring asp...

kan man i asp lave noget tilsvarende til Include funktionen i php?? Og hvis man kan det, er der nogen der har et link, eller evt. kommando hvordan man laver denne funktion ?

aner intet om asp :) men overvejer at gå lidt igang med det, så studere lidt på html.dk :)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 16:16 #1
Jeps, du bruger bare:

<span><!--#include file="side2.asp"--></span>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. november 2003 - 16:17 #2
du kan bruge <!-- #include file="side.asp" //--> eller server.execute "side.asp"

eksempel på dynamisk include:
<a href="side.asp?hent=forside">Forside</a>

<%
select case lcase(request.querystring("hent"))
case "kontakt"
%>
<!-- #include file="side.asp" //-->
<%
case "forside"
%>
<!-- #include file="side.asp" //-->
<%
case else
%>
<!-- #include file="fejl.asp" //-->
<%
end select
%>

Hvis du i stedet bruger server.execute, skal du huske at du ikke kan bruge querystrings i urls.. dette virker ikke:
server.execute("side.asp?navn=jens")

Dette viker:
server.execute("side.asp")

Hvis du bruger Chilli!ASP, dvs kører asp på en linux (eller lign), kan du ikke bruge server.execute eller server.transfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. november 2003 - 16:18 #3
dammit.. copy&paste fejl.. rettelse:

case "kontakt"
%>
<!-- #include file="kontakt.asp" //-->
<%
case "forside"
%>
<!-- #include file="forside.asp" //-->
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. november 2003 - 16:19 #4
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
16. november 2003 - 16:35 #5
tak for hjælpen gutter :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. november 2003 - 16:35 #6
Det var så lidt.. takker for points.
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
16. november 2003 - 16:41 #7
men hvordan virker det så når den skal include fra et menu punkt ? ligsom php

a href="index.php?mode=bah"> bah </a>

hvad skriver man så i asp ?... der bruger man måske bare iframe ?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 16:45 #8
-->schnitz_dk:
Hvad øh... var mit svar ikke godt nok? Du fik jo præcist svar på hvad du spurgte efter.
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
16. november 2003 - 16:46 #9
extend du skrev jo kun en kommentar ?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 16:47 #10
...eller I har måske et eller andet kørende sammen om at fordele points undenom???
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
16. november 2003 - 16:47 #11
lol klart..fjols mand.. gider ikke engang spilde mere tid på dig nu.. ha det godt
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 16:51 #12
ANMELDT.
ha det godt selv.  :-))
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
16. november 2003 - 16:53 #13
ja og tudefjæs ser jeg bekymret ud, du er jo bare dybt latterlig og smask til grin hvem fanden gider bruge tid på en hjerne som dig, ? du tuder over 5 point du kunne jo måske bare have skrevet et SVAR istedet for en kommentar..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. november 2003 - 23:02 #14
extend burde have fået points idet han gav et nyttigt svar, dog som kommentar.
Hvis du vil have 5 points, skal du bare sige til.

Mit indlæg viste jeg hvordan man brugte både statiske og dynamiske indcludes.

schnitz_dk skriver:
"    men hvordan virker det så når den skal include fra et menu punkt ? ligsom php

a href="index.php?mode=bah"> bah </a>

hvad skriver man så i asp ?... der bruger man måske bare iframe ?"

Hvis du læser mit indlæg @ 16/11-2003 16:17:31 godt igennem (og rettelsen lige efter) finder du alt det du skal bruge.

By the way: Hvis en bruger ligger et nyttigt svar i form af en kommentar, fortæller man vedkommende at han/hun skal ligge et svar, i stedet for en kommentar.
Er man i tvivl, kan man læse "Vejledning til nye brugere af Eksperten.dk" på http://expfaq.1go.dk/ (også selvom man ikke er ny).
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
18. november 2003 - 20:06 #15
k
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2003 - 20:29 #16
--> thesurfer:
Jeps, du har helt ret. Ikke fordi de points betyder noget for mig, jeg har jo bunker af points i forvejen. Men det var bare en extrem dårlig måde at være overfor andre mennesker på.

Men lad os bare glemme det nu. Så har man bare lært, hvem man gidder at hjælpe og hvem man ikke gidder at hjælpe i fremtiden. Og det samme siger sikkert alle de mange andre brugere herinde som har fulgt dette.  :-)
Hvad er det man siger? "Man ligger som man reder"?