Avatar billede arno Nybegynder
10. januar 2001 - 20:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dato på en advance win2000 server

Hej..

Jeg køre adv.server win2000 engelsk, men med dansk dato, timer, input mv.

Trods får jeg daoten som 1/10/2000..
Hvad har jeg gjort forkert ??

/arno
Avatar billede driis Nybegynder
10. januar 2001 - 21:23 #1
Datoen er i engelsk format, hvor måneden skrives først, derefter dagen og til sidst året, altså:
MM/DD/YYYY

I stedet for den danske skrivemåde:
DD/MM/YYYY
Avatar billede larskr Nybegynder
10. januar 2001 - 23:32 #2
Hmm, i den danske Win2000 er der under Indstillinger - Kontrolpanel et ikon der hedder \"International\". Der kan man vælge hvordan kort og langt datoformat skal se ud. Er der mon ikke også sådan en i den engelske?
Avatar billede k_la Nybegynder
10. januar 2001 - 23:44 #3
Du skal gå ind i kontrolpanel og rette som beskrevet af larskr - husk at kontrollere \"Timezone\" den står sandsynligvis på London mv ellers får du problemer med sommer/vintertid
Avatar billede arno Nybegynder
11. januar 2001 - 08:57 #4
Jeg har prøvet og sat alle ovennævnte oplysninger - men stadig med samme resultat...

/arno
Avatar billede larskr Nybegynder
16. januar 2001 - 13:03 #5
Hvor er det du støder på datoen fremstillet som 1/10/2000?
Avatar billede arno Nybegynder
16. januar 2001 - 13:18 #6
Larskr -> når jeg vil anvende date() i min asp kode og vil skrive den til min database..

/arno
Avatar billede miciver Nybegynder
08. februar 2001 - 22:47 #7
Jeg tror fejlen ligger i ASP koden....getdate() er på Engelsk......www.asp.dk har en god vejledning til Dansk datoformat

Michael
Avatar billede arno Nybegynder
12. februar 2001 - 08:17 #8
Hej ..

Jeg har løst problemet selv...
Jeg tager det datoformat jeg får ind og hugger det i stykker, derefter stopper jeg det i de rette felter..

/arno