Avatar billede frifoed Nybegynder
10. januar 2001 - 19:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Half-Life Dokumentation

Hello! Et lidt alternativt spørgsmål:

Jeg har nu ledt i lang tid på nettet for at finde konfigurerings scripts og dokumentation til Half-Life og Modsne: TFC samt Counterstrike men jeg har endnu ikke kunne finde en komplet dokumentation hvor alle kommandoer står beskrevet. Er der nogle derude der kan hjælpe med dette?
Avatar billede supeter Nybegynder
10. januar 2001 - 19:35 #1
Det her er kopieret fra counter-strike.net
Står nederst i deres readme file under Misc. Info

Console Commands:

max_shells  X
X = maximum number of shells at one time

max_smokepuffs  X
X = max. number of smoke puffs at one time

mp_tkpunish  0/1
if set to 1, TK\'ers will sit out next round

mp_hostagepenalty  X
X = max. number of hostages you can kill before the server boots you out... setting this to 0 will shut off this command

mp_logmessages  0/1
used for server admins to spit ouf chat messages in their log files

mp_forcechasecam  0/1
Setting this to 1 will force chasecam to be teammate only
(useful for LAN games)

mp_friendly_grenade_damage 0/1
Toggles friendly grenade damage

mp_autoteambalance 0/1
Toggles auto balancing of teams

mp_limitteams (default 2)
Maximum number of players that one team can have over the other. To entirely disable team limiting, set to 0.

sv_restartround (default 0 sec)
Time until the game restarts fresh, or 0 to not restart. This will reset all frags, scores, weapons and money to default. Use this to coordinate clan matches.

mp_autokick (default 1)
Enable automatic team-killer banning and idle client kicking.

mp_c4timer (default 45 sec)
C4 timer duration. Minimum of 15, maximum of 90.

mp_freezetime (default 6 sec)
The length in seconds of the Freeze period at the beginning of rounds. Set to 0 to disable.

mp_roundtime (default 5 min)
The maximum length a round can last, in minutes. Minimum of 3, maximum of 15.

mp_friendlyfire (default 0)
Set to 1 to enable friendly fire, 0 to disable.

mp_timelimit (default 0 min)
Period between map rotations.

mp_footsteps (default 1)
Set to 1 to enable footsteps, 0 to disable.

mp_flashlight (default 1)
Set to 1 to enable the use of flashlights, 0 to disable.

*for a more complete and detailed listing of CS commands, visit:
http://server.counter-strike.net/cscmd.html

Client Options:

rate (default 2500)
This command controls how much information you recieve from the server you are connected to. For a 14.4 connection set your rate to 1500, a 33.6k connection should be 3000, a 56k 3500, an ISDN should be 5000, and all connections faster than that should be between 5000 and 9999.

cl_observercrosshair (default 1)
Set to 1 to enable crosshairs in Observer mode, 0 to disable.

nightvision
Bind this key to toggle NVG when purchased.

drawradar
Shows radar

hideradar
Hides radar.

InfoKey Keynames:

dm (default 1)
Set to 1 to display map briefings after loading new levels, 0 to disable.

ah (default 1)
Set to 1 to enable auto-help, 0 to disable. Auto-help gives the player hint messages throughout the game.

Avatar billede supeter Nybegynder
10. januar 2001 - 19:39 #2
Prøv linket hvor du udover flere commands også vil finde dem til half-life
( Link til half life kommandoer )
http://server.counter-strike.net/gencmd.html

Jeg ved det ikke, men hl cmd kan sikkert også bruges til TFC
Avatar billede frifoed Nybegynder
10. januar 2001 - 19:47 #3
ok det ser jo umiddelbart lækkert ud jeg kigger lige på det :-)
Avatar billede frifoed Nybegynder
10. januar 2001 - 19:52 #4
damn.... jeg kendte godt siden :-) Det blev sgu lidt dyrt :-) Men det er jo helt perfekt alle commands er der! Selv til TFC eks: detpak 50. Mange tak!
Avatar billede supeter Nybegynder
10. januar 2001 - 20:42 #5
He he... Så lidt. :)
/Wavez SuPeter
Avatar billede netweawer Nybegynder
10. januar 2001 - 22:17 #6
jeg har for lidt tid siden holdt et lille netparty hvor cs blev spillet lige pludselig sagde den når man skulle ind for at aktivere baner i \"customgame\" could not communicate with game master servers!!! mærkeligt
Avatar billede netweawer Nybegynder
10. januar 2001 - 22:19 #7
jeg ved godt det ikke har så meget at gøre med dette men jeg er løbet tør for point
Avatar billede safl Nybegynder
10. januar 2001 - 22:39 #8
hehe det var sgu da spøjs :-)