Avatar billede zhodiac Nybegynder
16. november 2003 - 10:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at installere XP på Aopen AK77-8x Max

Jeg sidder med at problem, jeg prøver at installere XP på et nyt bundkort (Aopen AK77-8x Max)
Når jeg er færdig med at installere driverne ind går den bare i sort skærm.
Harddisken er formateret og og f-disket.
Det er mærkeligt at den kun gør det ved XP, hvis man prøver at installere ME køre den fint og hvis man prøver at installere XP oveni går den i sort skærm igen.
Avatar billede ird Praktikant
16. november 2003 - 10:50 #1
Filen "SYSTEM" som ligger i mappen "CONFIG" ligger også i mappen "REPAIR"

Det man så kan gøre er:

1: Boot op på XP CD'en
2: Vælg "R" Repair på det første billede
3: Log in på den defekte XP partion, i de fleste tilfælde "C:\Windows"
4: Skriv nu kommandoen: COPY C:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG
5: Genstart computeren
6: Vuptiii XP starter op igen

ELLER:

skrevet på en lidt anden måde:
Boot op på cdrom
Vælg repair i første konsolmode.
Find C:\Windows med mindre du kører dual boot og derfor har lagt din xp på et andet drev.
Skriv nu kommandoen: COPY ?:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM ?:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG
hvor ? er navnet på det drev hvor din XP ligger.

prøv dette
Avatar billede ird Praktikant
16. november 2003 - 10:50 #2
Nok ikke din løsning beklager
Avatar billede ird Praktikant
16. november 2003 - 10:52 #3
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_stopper

prøv at rode lidt på denne side evt
Avatar billede stefs Nybegynder
16. november 2003 - 10:52 #4
BIOS opdatering, er sikkert løsningen
Avatar billede ird Praktikant
16. november 2003 - 10:54 #5
inden du prøver opdate af bios som kan være en farlig sag hvis du ikke bliver guidet korrekt så prøv at resette bios til default
Avatar billede zhodiac Nybegynder
16. november 2003 - 11:04 #6
Jamn så snart den har fået smidt installations filerne ind (den blå skærm der kommer til start) så snart den skal videre derfra går den bare i sort..
Avatar billede ird Praktikant
16. november 2003 - 11:05 #7
prøv at resette bios...Tryk del under opstart
Avatar billede stefs Nybegynder
27. november 2003 - 17:12 #8
Problemet opstår, så vidt jeg forstå, når WIN XP skal begynde ar arbejde i stedet for "DOS" under installationen.
Problemet er sikkert at BIOS ikke understøtter WIN XP ordenligt, og dette kan kun klares med en BIOS opdatering. Har haft samme problem på et andet bundkort og her kunne en BIOS opdatering klarer sagen.
Om det er nok i dit tilfælde ved jeg selvføldig ikke, men det er nok det eneste at prøve.

PS:
Windows ME og XP har intet til fældes. Me er som WIN98 og XP er som Win2000.
Avatar billede stefs Nybegynder
27. november 2003 - 17:21 #9
Udover BIOS kan du også opdater VIA driveren, check lige hvilken version du har på, inden opdateringen. BIOS og VIA driver kan hentes her:
http://download.aopen.com.tw/downloads/default.asp?keyword=AK77-8X+Max&Software=All&searchoption=keyword&sel=category&Go.x=11&Go.y=7
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 14:58 #10
Mon ikke du fik tid til at lukke denne tråd eller smide lidt feedback til os!!
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 11:14 #11
Mon ikke det er tid til lidt feedback her??
Avatar billede ird Praktikant
11. januar 2004 - 09:38 #12
kom her feedback så vi kan arbejde videre evt :)