Avatar billede ronnib Nybegynder
15. november 2003 - 23:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad er VxWorks ftp, og hvordan fjerner man det?

Hey drenge (og piger?)

Jeg har et _STORT_ problem! Der er noget som hedder VxWorks FTP som blokere for min ftp, har ikke en ide om hvad det er og hvorfor det er der! Jeg vil bare have det væk/disablet! Nogen som kan hjælpe?!?

/Ronni
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2003 - 23:09 #1
VxWorks FTP er en webserver. Hvis du ikke selv har installeret den, har du haft gæster på din maskine og de bruger dig som ftp server.

Jeg anbefaler at du beefer din sikkerhed kraftigt op.

Firewall og scanning for spy/ad ware
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2003 - 23:10 #2
En firewall kan du hente gratis på http://www.sygate.com
Du kan scanne på http://scan.sygate.com
Og du kan læse om og hente software på httå://www.spywarefri.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2003 - 23:10 #3
http://www.spywarefri.dk selvfølgelig
Avatar billede ronnib Nybegynder
15. november 2003 - 23:16 #4
Jeg har en firewall og antivirus ... så det er ikk noget med det
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2003 - 23:23 #5
Hvilken firewall og er din antivirus fuldt opdatere.
Hvisket styresystem bruger du og har du gennemført windows update.

FTP servere bruges af warez kiddies til at fordele ulovligt software, de vil selvfølgelig hellere have dette liggende på din maskine end deres egne. Det kan ofte være ganske svært at finde de skjulte biblioteker hvor disse filer er placeret.
Hvis du kan åbne DTP serveren og se hvordan den er konfigureret kan du muligvis se hvor den har placeret filerne. Et andet clue er hvis du midster plads på dine diske og de fyldes op uden at du kan forklare det. så kan det være disse filer der fylder
Avatar billede ronnib Nybegynder
15. november 2003 - 23:25 #6
Jeg har lavet lidt mere research og fundet ud af at det er noget i min router... men jeg vil stadig have det disablet!
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 00:03 #7
En ftp server i din router, mmmmm. Jeg undersøger lige ad mine kanaler, men får nok først svar i løbet af mandag, da de gode folk lige skal møde på arbejde først.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. april 2007 - 19:50 #8
Du kan sagtens have en ftp server i din router, jeg har fundet ud af at det faktisk findes i flere modeller. Normalt kan disse ftp servere kun tilgås indefra, eller via konsol kabel. Cisco gør det omvendt, de leverer en lille ftp server til computeren og supporterer så ftp kommandoer fra routeren.

Det er ikke altid du kan slå disse fra, da de nogle gange er hardcoatede ind i routerens styresystem. prøv at se i din routers manual om der står noget om den der