Avatar billede olejac Nybegynder
10. januar 2001 - 16:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DirectX blokerer og fryser skærmen

Ved start at PCeren får jeg at vide, at DirectX ikke er komplet...Jeg mener den er en del af Explorer(?)...har geninstalleret Windows98..sammen fejl!
Microsoft har en ny version DirecX 8, men de skriver den IKKE kan fjeres, når den først er installeret..og at den afgørende påvirker andre programmer.
Hvad kan jeg gøre...
OG tør jeg installeret DirectX8 ved at downloade fra Microsoft.??
Tak for evt. hjælp!!!
(og til alm. info..jeg er ikke nogen øren påen komputer!)
Avatar billede rander Nybegynder
10. januar 2001 - 16:47 #1
DirectX er ikke en del af Explorer - det er en grænseflade til Windows (den korte forklaring).

Prøv om du kan starte DXdiag (Start -> Kør skriv \"dxdiag\"). Hvis du kan det har din Windows nok fået noget galt i halsen når den skriver at installationen ikke er komplet...

Check også lige at du rent faktisk har fået installeret de korrekte drivere til dine ting.

Du har ihvertfald intet at tabe på at hente DirectX 8, nærmest tværtimod!

Hvad er DirectX - den lange version: DerictX er en såkaldt API, Application Program Interface. I praksis betyder det at folk der f.ex. skriver spil ikke behøver at skrive den samme ting tyve gange til forskellige grafikkort, lydkort osv. De kan blot nøjes med at skrive til DirectX, der så \"oversætter\" til noget som lige præcis dit lydkort, grafikkort, joystick osv. forstår.
Avatar billede olejac Nybegynder
10. januar 2001 - 16:56 #2
Kære rander

Tusind tak for lynhurtigt svar. Jeg vil prøve at starte DXdiag, som du foreslår...
Vedr. DirectX 8, så lyder det, som den kan en masse, jeg ikke har behov for...ved
du om dx7ddk er et program jeg kan bruge i stedet?
Avatar billede olejac Nybegynder
10. januar 2001 - 16:56 #3
Kære rander

Tusind tak for lynhurtigt svar. Jeg vil prøve at starte DXdiag, som du foreslår...
Vedr. DirectX 8, så lyder det, som den kan en masse, jeg ikke har behov for...ved
du om dx7ddk er et program jeg kan bruge i stedet?
Avatar billede olejac Nybegynder
10. januar 2001 - 17:02 #4
hej rander

Jeg har gjort, som du foreslog..og jeg kan se, at jeg allerede har version 8 installeret!
Avatar billede olejac Nybegynder
10. januar 2001 - 17:03 #5
Once more...
når jeg klikker på filer ser jeg følgende;

\"Several files (kswdmcap.ax, vfwwdm32.dll) are beta versions, which are unsupported and could cause problems.
You should reinstall DirectX to get the latest version.\"