Avatar billede jamman Nybegynder
10. januar 2001 - 16:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp ka ikke lukke maskinen ned

Hmm hver gang jeg skal slukke min komputer skriver den dette: Locate free PCI Resources for creative audio card..
Hmm hva ka det skyldes?
please hjælp
Avatar billede zhatten Nybegynder
10. januar 2001 - 16:33 #1
Prøv at Geninstallere Windows.

- Zhatten
Avatar billede repsac Nybegynder
10. januar 2001 - 16:39 #2
Snup dit lydkort ud og prøv igen ...
Avatar billede repsac Nybegynder
10. januar 2001 - 17:07 #3
=>jamman: Juhuu ... er du der og gør du et forsøg eller hvad?
=>zhatten: Den kan man jo altid fyre af ... :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. januar 2001 - 17:55 #4
hvis dit lydkort sidder i een af de 2 øverste pci-slots, bør du flytte det længere ned, da slot 1 og 2 oftest deles om den samme IRQ og du vil da få et ressource problem!
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
10. januar 2001 - 18:06 #5
Du kan også prøve at gå ind i enhedshåndtering...

win 95-98:
Start/kontrolpanel/system/enhedshåndtering

Find dit lydkort, og se om det er markeret med et \"!\", er det det, er der sikkert tale om en ressource-konflikt.

-dette kan rettes ved at højreklikke på lydkortet, og vælge egenskaber. Her kan du under \"ressourcer\" ændre på tildeling af IRQ, og nede i bunden se om det du har ændret til skaber konflikt.

vælg anvend og ok - genstart og se om problemet stadig er der.

Jeg ved ikke om det hjælper, men du kan da prøve.
/kenneth
Avatar billede jamman Nybegynder
10. januar 2001 - 21:39 #6
Nu har jeg prøvet at flytte det et par takker ned det hjælper ikke,der er ingen ! i system under lydkort hmm.. har ikke hafte problemet før det ku være jeg sku geninstalere Windows?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. januar 2001 - 21:42 #7
det er da værd at forsøge! husk nu at tage backup af alle dine vigtige filer! (icq, mails, foretrukne, dokumenter)
Avatar billede jamman Nybegynder
10. januar 2001 - 21:45 #8
Jep det har jeg allerede gjort, nå jeg vender lige tilbage med et svar imorgen,,, tak tak for et par udmærkede bud..
Avatar billede jamman Nybegynder
27. januar 2001 - 21:12 #9
Ups glemte lige at svare øh det virkede at gen-instalere windows Såe Zhatten du havde ret rfa starten af.... du får pointene...