Avatar billede kasper76 Nybegynder
14. november 2003 - 20:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

grafikkort matrox550 intet billede på tvout

Jeg har opgraderet mit grafikkort til matrox G550. Jeg bruger dvd fra computeren meget og kan nu ikke få billedet i farver samt det ser meget mørkt ud når jeg ser film.

Hvis jeg prøver at få billede på tvout via et specielt ekstra kabel med s-vhs får jeg kun flimmer ;-(

Jeg bruger AMD 2500+ winxp

Jeg har fået installeret de seneste drivere.... ( hvad gør jeg forkert)
Avatar billede bothomsen Nybegynder
14. november 2003 - 20:45 #1
har du været inde i indstillinger under grafik kort og se hvad den står til der??? på mit kort, radeon 9700 Pro kan jeg ikke se selv film samtiddig med den vises på fjernsynet
Avatar billede kasper76 Nybegynder
14. november 2003 - 20:48 #2
Jeg har aktiveret begge skærme?!?!?!
Avatar billede tumben Novice
14. november 2003 - 21:16 #3
det hele skal være til inden du starter pcén....og jeg skulle bruge et converterkabel...udover mit tv outkabel......sådan et lille 10 cm...som laver det om til farver...men jeg havde også store problemer med mit 550...købte derfor et 750.....men det kan lade sig gøre
Avatar billede kasper76 Nybegynder
14. november 2003 - 21:38 #4
inden jeg starter pcen?!?! Jeg forstår ikke helt?  Jeg har et kabel deromdanner den ene port om til enten composite eller s-vhs!

Hvilke problemer havde du? Har du også win xp? Kan det hjælpe at skifte til win 2000?
Avatar billede tumben Novice
14. november 2003 - 21:45 #5
jeg har 2000....du skal sætte kablet til ...kortet...og hen til video/tv.....inden du tænder for PC....husk og så at tænde tv og sætte det på videokanal.....når så maskine er startet  skal du huske at sæætte kortet til den rigtige tvstandard PAL....og lave dine finjusteringer....jeg brugte et lille kabel imellem tvout og videoen....(colorfix for s-vhs to  scart) der er omtalt flere steder her på experten....
Avatar billede tumben Novice
14. november 2003 - 21:47 #6
ser film..så jeg er her ikke lige ....før senere
Avatar billede kasper76 Nybegynder
15. november 2003 - 16:37 #7
Jeg får kun flimmer i tvet! Moniteren virker i begge udgange på kortet, så det er ikke der fejlen ligger! Jeg får sorthvidt flimmer oppe i billedet på tvet!
Avatar billede tumben Novice
15. november 2003 - 16:51 #8
sikker på at du bruger det rigtige tv out kabel.....den den fulgte med kortet  ?????
Avatar billede kasper76 Nybegynder
15. november 2003 - 18:17 #9
Der fulgte ikke et kabel med kortet. Jeg har købt et KABEL TV-OUT TIL MATROX G450/G550 til 100,- som laver s-vhs!
Avatar billede tumben Novice
15. november 2003 - 19:12 #10
er det noget du har en link til ..vil godt lige se det ..om det er magen til mit medfølgende
Avatar billede tumben Novice
15. november 2003 - 19:13 #11
som har et composite og et s-vhs stik ..for enden af en d-sub 15 pins
Avatar billede kasper76 Nybegynder
17. november 2003 - 00:57 #12
det lader til kortet er defekt

lukker og slukker