Avatar billede ibhansen Nybegynder
14. november 2003 - 19:43 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

ny pc

Jeg var lige ved at kyle min pc ud igennem vinduet her i dag, jeg er så sygt træt af den, den køre så langtsomt og kan ingen ting, så nu vil jeg gerne have en ny, men jeg har ikke så mange penge lige nu, så jeg vil købe et midlertidligt bundkort, processor, og måske gfx kort til max 2000, helst billigere. Nogen forslag?

det skal kunne klar sd ram, da det er det jeg har nu....
Avatar billede ibhansen Nybegynder
14. november 2003 - 19:45 #1
tingene skal helst kunne findes omkring århus, da jeg ikke gider betale 4000 kr ekstra i porto.
Avatar billede espersen Novice
14. november 2003 - 19:48 #2
fortæl hvad du skal bruge den til (spil, kontorprogrammer, grafik m.v.)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 19:56 #3
http://www.pc-land.dk/sys_power_amd.htm
her en go´ maskine til spil..O)
og har man cd-rom el hd..så bliver den jo lidt billigere.
Næsten 12000 i 3d mark 2001 se.
Avatar billede espersen Novice
14. november 2003 - 20:03 #4
Hej bart du er lidt for hurtig..  ;-)
Frederiksberg i Århus ?? nej vel...  Til max 2.000....sagde IB
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 20:13 #5
er det ikke geforce kortet der må kostet det.??
postvæsnet køre osse til AArhus..O)
Avatar billede espersen Novice
14. november 2003 - 20:33 #6
måske ;-) -> men max 4.000 i porto......

IB: Hvad har du egentlig i dag ??

CPU (mhz)
Bundkort (evt.)
Grafikkort
Ram
Avatar billede ibhansen Nybegynder
14. november 2003 - 23:17 #7
500 mhz
asus p5a
geforce 2 mx 400 32 mb
320 mb sdram pc 100 (og nogle af dem er 133, men de tka jeg ikke bruge)
og så har jeg en sort musemåtte
Avatar billede espersen Novice
14. november 2003 - 23:18 #8
vender tilbage i morgen...  sov godt..
Avatar billede ibhansen Nybegynder
14. november 2003 - 23:18 #9
og den skal spilles på :)
Avatar billede akdk Nybegynder
14. november 2003 - 23:38 #10
Direkt Data har nogle rimeligt billige maskiner.
http://www.direkt-data.com/
Avatar billede si. Nybegynder
15. november 2003 - 02:40 #11
Lavede selv en billig opgradering, hvor jeg genbrugte mine sdram.

Bundkort: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1265007896

Processor: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577990

I mit tilfælde, var jeg også nødt til at købe en ny strømforsyning, da xp 2200+ kræver 300 W.

Psu: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1914697940

Samlet pris knap 1400 kr.

Skulle du vælge bundkortet, så køb ikke ved prc-data, da deres er r.3.0 som ikke understøtter sdram !
Avatar billede espersen Novice
15. november 2003 - 11:24 #12
-> si.: har du kørt en 3dMark2001SE på dit nye system ?? (kom lige med resultatet)

-> IB: hvilke spil ?
Avatar billede si. Nybegynder
15. november 2003 - 11:51 #13
espersen: Inden du griner, af mit resultat i 3dmark..
Så vil jeg lige fortæller, at jeg kører med et gammel geforce2 mx, med 64 mb ram !!!

Mit score var 4300 i 3dmark...

Men det skægge er, at jeg uden problemer kan køre f.eks
GTA vice city - Battlefield 1942, samt Road to Rome - Generals,samt Zero Hour -Tomb Raider Angel of Darkness... osv.osv.

Det kunne jeg nu også, med den gamle processor... duron 800 mhz.
Men siden mit opgradering, kan jeg mærke ret stor forskel når jeg kører tunge programmer, så jeg syntes de penge var givet ret godt ud !
Avatar billede espersen Novice
15. november 2003 - 12:02 #14
jeg griner ikke ;-) -> har selv et Epox 8rga+ med en onboard Gforce4MX (p.t. 64 mb ram - op til 128 mb ram) som yder knap 5.000 point. Det er nogenlunde det samme som AGP-versionerne af Gforce4 (fx. 440'eren) yder.

(Jeg har valgt at vente med VGA-opgadering til spillene udnytter Dx9 m.v.)

Den kører CS meget fint i 1024*768 !

Det er med SD-ram du opnår 4300 ? (nemlih : processoren er ikke så vigtig ifht. spil - her er det nemlig primært VGA som er flaskehalsen)
Avatar billede si. Nybegynder
15. november 2003 - 13:00 #15
Ja, jeg kører med 512 Mb sdram pc133.
Hvilken type ram der er på grafikkortet, aner jeg ikke !

Og ligesom dig, venter jeg også med at opgradere grafikkortet, til jeg får problemer med spillene...
Desuden understøtter bundkortet jo kun agp x4, så hvis jeg havde problemer, ville jeg nok ikke ofre mere end 900 kr. til en geforce4 ti 4200 !

Men mit plan var også, at lave en billig opgradering, og så engang når jeg vinder i lotto, at købe en ny monster computer....
Ak ja, den tid den glæde !!!
Avatar billede espersen Novice
15. november 2003 - 13:11 #16
jeg valgte jo det Epox bl.a. pga. understøttelse af AGPx8 - men det er jo også et spørgsmål om pris (den er dyrere og kan ikke tage SD-ram)

Men det er da et absolut hæderligt resultat du kommer med!

Men er den box-køler god nok ?? (hvor varm er CPU'en?)
Avatar billede si. Nybegynder
15. november 2003 - 13:37 #17
Hvis jeg går ind i bios, siger den cpu 43 grader, bundkort 32 grader.
Har så prøvet, at fræse rundt i Gta vice city i en time, og genstartede så og nu var aflæsningen cpu 45 - bundkort 32 grader i bios.
Andre test har jeg ikke lavet.

SiSoftWare Sandra, fortæller at cpu temperaturen er 34 grader...
Ved ikke helt hvad jeg skal tro.... men jeg tror nok mest på bios !
Avatar billede espersen Novice
15. november 2003 - 13:41 #18
OK !!  IS's forslag vil jeg sige at det holder vand og kan være en god løsning til IB.
Avatar billede ibhansen Nybegynder
15. november 2003 - 14:09 #19
ja, det lyder da meget godt, har faktisk selv kigget på lige entop de 2 ting, men jeg gik fra det da der kun 2 ram slots, jeg har 2x128 og 1x64, og så kan jeg jo kun have 256 mb ram, det er vel ikke helt nok?
Avatar billede si. Nybegynder
15. november 2003 - 14:17 #20
Jeg kørte længe med 256 mb sdram pc 133, uden problemer.
Hvis de sidste 64 mb ram, er dem som er pc 100, er det næsten en fordel, ikke at kunne sætte dem i !
Men du har ret, xp er glad for mange ram ...
Avatar billede ibhansen Nybegynder
15. november 2003 - 14:22 #21
ok, men så gør jeg nok det, mange tak for hjælpen alle sammen (og si, du kunne jo lige oprette et svar)
Avatar billede espersen Novice
15. november 2003 - 14:22 #22
256 er nok minimum for XP - jeg tog engang  64 mb  ud af min gamle maskine, hvilket gjorde den ret sløv (dvs. den endte på 192)
Avatar billede si. Nybegynder
15. november 2003 - 14:36 #23
Det gør jeg så..
Nu skriver du jo ikke om de 256 mb sdram er pc 133 !
Hvis de er, så fint nok...
Hvis ikke, så skulle du nok overveje nye ram !
Og så skulle du selvfølgelig vælge ddrram, og det ville jo så åbne op for et hav af valg ang. bundkort.
Selvfølgelig også en lidt dyrere løsning...
Avatar billede ibhansen Nybegynder
15. november 2003 - 15:17 #24
ups, det er pc 133 det er kun dem på 64 der er pc100