Avatar billede sbpc Nybegynder
14. november 2003 - 19:38 Der er 4 kommentarer

BIOS opsætning

Jeg har fået ny PC og den kørere fintlige indtil jeg installerer mit gamle CD-RW drev sammen med det eksisterende CD-R drev. Herefter vil PC'en allerede under BIOS startop ikke kendes ved begge CD-drev.
Min HDD sidder på PRI-Master, mit CD-R drev sidder på SEC-Master og jeg har prøvet at sætte mit CD-RW som både SEC-Slave og som SEC-Matster uden held.
I BIOS'en er alle drev sat til AUTO detect og PCI IDE Busmaster er enabled. Det HAR kørt een gang, men næste gang jeg startede op var det det samme igen.
Hvad mere kan jeg prøve ? HJÆLP !!!!!!!!

sb
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 20:08 #1
sørg for at ingen af drevene er sat til cabel select..alle skal enten være master el.slave..O)
Og check i bios om begge slot (ide) er enable i bios..
er de begge (el. alle) genkendt i bios.??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 20:16 #2
ellers skriv hvad drevne hedder , det kan være du mangler noget firmware..??
Avatar billede sbpc Nybegynder
15. november 2003 - 09:45 #3
Tak for dit svar, men hvad mener du med firmware, det er allerede under BIOS opstart det går galt. I mine drev er jumperen sat til hhv. master eller slave afhængig af hvor de sidder.
Drevene er som følger: Mitsumi 4808TE (4x4x24)som fungerer fint i min gamle PC sammen med et alm. CD drev. Det andet drev er et LiteOn LTN-526S.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. november 2003 - 10:58 #4