Avatar billede jorgen1 Nybegynder
14. november 2003 - 15:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Driver kan ikke installeres - for USB

Ved at køre det automatiske konfigureringsprogram kan en USB driver ikke blive installeret. Der findes i forvejen et hav af drivere, men denne (for Sony DCR-TRV27E) vil ikke.
Hvad kan der gøres? (gerne andet end at fjerne de gamle drivere).
Avatar billede nuna Nybegynder
14. november 2003 - 17:19 #1
Gå ind i din bios og tjek om usb er slået fra
Avatar billede jorgen1 Nybegynder
14. november 2003 - 17:59 #2
Alle andre USB-drivere virker OK. Men det er ikke muligt at installere denne nye. Så USB er skam slået til.
Er det mon en konflikt? Og hvis det er: hvordan kan det løses uden at afinstallere de godt fungerende.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
14. november 2003 - 19:16 #3
Kan du se den nye enhed i enhedshåndtering - her kan du se -og rette evt. konfilkter (læs: adressekonflikter)
Avatar billede jorgen1 Nybegynder
14. november 2003 - 19:52 #4
Den nye enhed er desværre ikke at se i enhedshåndteringen. Ellers kunne det rettes, det har du ret i.
Det er som om installationsprogrammet ikke 'fænger'. Ingen fejlmeldinger. Ingenting.
Avatar billede nuna Nybegynder
14. november 2003 - 23:46 #5
Jeg har lige haft samme problem idag, jeg havde sat bios i failsafe mode, det gjorde at kun de nødvendigste ting blev sat til i bios det havde jeg jo glemt alt om.

Du kan også se i msconfig om startup selection står til normal startup.
højreklik også på denne computer og gå ind i egenskaber, se om der er udråbstegn på nogen af registreringerne under "Universel seriel bus-controllere" Hvis der er, markér og højreklik, gå ind i egenskaber og opdatér driveren på den/dem
Avatar billede krasmussen Nybegynder
15. november 2003 - 07:44 #6
Nu bliver det nok lidt svært at køre msconfig da den ikke findes i W2K. Men måske kan du prøve at tilslutte enhenden fysisk og herefter tilføje den manuelt på "gammeldags maner" tilføj HW osv. osv.

Jeg går ud fra, at du ikke er ved at løbe tør for plads på HD eller i dit tempdir ?
Avatar billede jorgen1 Nybegynder
15. november 2003 - 09:45 #7
Ingen af forslagene fungerede, desværre. Der var faktisk en enhed, som ikke havde sin driver installeret ordentligt, men med den rette driver skete ingen forandring.

Jeg forsøgte også at tilslutte enheden - et videocamera på USB-porten - men det registrerede computeren ikke ved boot up. Der er masser af plads på HD, så det er heller ikke det.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
15. november 2003 - 09:48 #8
Hmm - jeg har ikke umiddelbart flere ideer, men håber at det lykkedes at få hul igennem.
Avatar billede jorgen1 Nybegynder
15. november 2003 - 10:29 #9
Det er en hård nød. Har lige forsøgt at installere driveren på en helt ny maskine - ligeledes uden held.
Det kunne altså være driveren/installationsprogrammet, der er i udu - hvordan det så kan bevises ?
Avatar billede krasmussen Nybegynder
15. november 2003 - 13:02 #10
Nu lyder det lidt a la det klassiske problem omkring rettigheder, men jeg går ud fra, at du har adm.-rettigheder. Har ledt lidt -og du er vist ikke alene...her er en "fix" til seneste USB-driver:

https://registration.sonystyle-europe.com/dime/support/download.asp?download_id=474&product_id=593&lang_id=0

og her er et link til SONY's knowledgebase (den kører ikke lige nu, men sider er oppe)

http://80.88.32.114/kb/kb.asp?l=en
Avatar billede jorgen1 Nybegynder
15. november 2003 - 14:28 #11
Tak for råd. Det lykkedes til sidst! Efter at have prøvet fire forskellige drivere.
Det var altså ret vanskeligt. SONY tager også forbehold for andet end 'fabriksinstallerede styresystemer'. Det tyder på at der kan være mange fejlmuligheder.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
15. november 2003 - 15:28 #12
God fornøjelse med kameraet