Avatar billede dj_cyber Nybegynder
13. november 2003 - 17:34 Der er 10 kommentarer

Langsom startup

Når min com har stået et stykke tid uden at lave noget specielt og så jeg skal bruge den iegn, så er den så FRYGTELIG langsom til at starte op, det gælder også når jeg lige har tændt den og så jeg åbner for nettet, der skal den lige tænke over det. Det er ikke krafterne der mangler: P4 2000GHz, 128 ram. Og så åbner jeg "Joblisten" > "Ydeevne" og kigger under "Sidefil forbrug". Der står den på 250 mb.  HVorfor står den på så meget og hvorfor er min com så langsom til at starte op?

MVH.
en utålmodig bruger :)
Avatar billede ird Praktikant
13. november 2003 - 17:37 #1
prøv at tjekke for virus
Avatar billede ird Praktikant
13. november 2003 - 17:41 #3
http://www.chip.de/downloads/c_downloads_8833486.html

Dette er et godt program til at optimare opstart
Avatar billede ird Praktikant
13. november 2003 - 17:42 #4
prøv evt en repair
Avatar billede rasmax Nybegynder
13. november 2003 - 17:44 #5
Mht. sidefilforbruget tror jeg det er meget normalt for en maskine med kun 128 mb ram, det er jo minimumskravet for XP, selv har jeg ike nogen sidefil og win xp pro bruger 118 af mine 640 Mb ram i idle state. Det andet har jeg ikke noget bud på
Avatar billede arlet Juniormester
13. november 2003 - 17:46 #6
du skal først på ind i kør - msconfig - fanebladet start.
Der er sikkert vinget en masse af, det er nogle der starter hvergang windows starter op, her hab du læse hvad der ikke behøver at starte op.
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm
Du fjerner vingere ved dem, der ikke behøver at starte op

Så genstarter du og har en maskine der er hurtigere til at starte op.
Avatar billede dj_cyber Nybegynder
13. november 2003 - 21:43 #7
Arlet > Det vil sige at alle de filer der står inde på den side skal slettes? Eller afmarkeres? Jeg har Norton Antivius 2004 :) No problem der :D
Avatar billede arlet Juniormester
13. november 2003 - 21:59 #8
Det du har inde i start er programmer der starter op sammen med computeren. De behøver ikke at starte om sammen med windows, da de kan nåes fra startmenuen. Så fjern vingen fra dem og din computer starter hurtigere op..
Avatar billede tuctoh Nybegynder
13. november 2003 - 22:02 #9
"P4 2000GHz, 128 ram."

Med så mange gigahertz burde computeren nu engang være hurtig lige gyldigt hvor meget der starter sammen med computeren.
Men mon ikke et par hundrede gigabyte ram ville hjælpe på sagen?

Naa, seriously - det er ALT for få ram til en nyere computer... minimum 256, gerne 512 skal der til nu til dags, hvis den skal være sådan nogenlunde hurtig. Alle nyere programmer bruge mange ram.
Avatar billede dj_cyber Nybegynder
14. november 2003 - 13:11 #10
tuctoh > I know. HAr bare ikke særlig mange penge...

Det hjalp godt :) Men! Nu kommer den frem med den her meddelelse:
"explorer.exe - Programfejl

Instruktionen ved "0x0381d224" refererede hukommelsen ved "0x0381d224". Hukommelsen kunne ikke "read""

Nogen der ved hvad der sker her? :S