Avatar billede oz0j Nybegynder
13. november 2003 - 14:40 Der er 9 kommentarer

Installationsdisketter til C5 ver. 1.52 for Windows

Jeg har en kunde, der har licens til Concorde C5 version 1.52 for Windows. Desværre har de ikke installationsdisketterne og Windows versionen er ikke installeret.

De har også licens til version 1.52 for DOS, og det kører de på i dag.

Skulle der være nogen, der har installationsdisketterne til Concorde C5 version 1.52 for Windows liggende?

Jeg kan ikke bruge andre versioner og/eller C5 til andre operativsystemer.

Disketterne kan ikke downloades fra forhandler/partner siden. Her er ældste udgave version 1.60.
13. november 2003 - 14:46 #1
Kontakt forhandler eller Microsoft.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2003 - 14:48 #2
Koderne (kundens licens gælder også version 1.60). Er der nogen særlig grund til ikke at køre 1.60 fremfor 1.52 - det er dog en noget forbedret version?
Avatar billede mariaf Juniormester
13. november 2003 - 14:48 #3
Jeg er lige ved at tro at en af mine kollegaer har en version liggende. Jeg checker lige, og vender tilbage
Avatar billede dma Nybegynder
13. november 2003 - 14:55 #4
Som mcregn skriver, hvorfor ikke køre 1.60? Jeg vil absolut ikke anbefale 1.52 med mindre der er MEGET vægtige grunde!
Avatar billede oz0j Nybegynder
13. november 2003 - 15:24 #5
Da der er en del tilretninger til standard, så vil en opgradering først komme ind i fase 2.

Microsoft/Damgaard/Navision har ikke noget liggende før version 1.60, hvor den kom på CD-ROM.

Koderne gælder i øvrigt også til version 1.80, som er en bedre version end 1.60, men det er en ganske anden sag.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2003 - 15:51 #6
Koderne til 1.60 gælder ikke til længere end 1.60.4 - blot til info. Men de kan selvfølgelig have tegnet opdateringsabonnement frem til 1.80.

Er det i øvrigt ikke samme installationsdisketter til DOS/Windows. Det er jo bare 2 forskellige afviklere/kerner. Ellers skal du vel være endnu mere specifik, da der både er en 16 og en 32 bit version i Windows.
Avatar billede oz0j Nybegynder
13. november 2003 - 16:15 #7
Jeg har et installationsbrev til version 1.51, og her er der nævnt, at der findes disketter både til DOS og til Windows. Navn og antal af disketter til 1.51, som kunden har, passer til DOS, mens der ikke er disketter til Windows.

Jeg har kun nogle disketter til 1.52, og navn og antal passer til en DOS version. Jeg formoder derfor, at der ikke er Windows installationsfiler på disse disketter, men at de findes på separate disketter.

Fra en Navision forhandler har jeg fået bekræftet, at koderne også kan bruges til version 1.80 uden at man bryder licensbestemmelserne. Om det er specielt for min kunde, ved jeg så ikke.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2003 - 17:06 #8
Ok, jeg begyndte først som Navision forhandler ved 1.60, så det kan have været anderledes før.

Koderne kan kun bruges til 1.80 hvis der er tale om en kerneopdatering - så kører kernen version 1.80, mens applikationslaget er 1.60.4. Så pas på med at lave en almindelig opdatering til 1.80 - det går galt!
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
29. december 2003 - 23:17 #9
Jeg har Windowskernerne til 16 og 32 bit Windows v. 1.52.3 men jeg vil stærkt anbefale at du kerneopdaterer til min. v. 1.80, det er absolut intet problem i det (det tager få minutter)

1.80 kernen opstartes herefter med C5W32.EXE -Q150

Jeg har selv en kunde med en 1.52 applikation, der kører med en 1.80 kerne.

//Tommy