Avatar billede dsjk Novice
13. november 2003 - 09:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

opsætning af cisco 501 pix

Hej

Vi har ude på arbejdet en cisco pix 501, som tdc pt. laver ændringer i for os, hvis vi nu ønsker det. Men det koster jo en halv bondegård.

Jeg vil derfor godt vide om det er svært selv at lave ændringerne i firewallen, samt hvilket software / kabler det kræver.
Findes det evt. noget materiale man kan bruge som hjælp?

/dsjk
Avatar billede kelmek Nybegynder
13. november 2003 - 09:45 #1
Hej.

I pixen _kan_ der ligge et stykke software som hedder PDM. Det er cisco's grafiske brugerflade, som gør det nemt at rode med alt muligt. PDM tilgåes ved hjælp af en browser.

Hvis PDM'en ikke er lagt ind, sker alt konfiguration ved hjælp af kommandolinier.

Dog vil jeg ikke råde dig til at rode alt for meget med din firewall, med mindre du er helt sikker på hvad du laver. Et hul i sikkerheden kan hurtigt komme til at koste meget mere end det som TDC skal have for at rette nogle småting.

Du kan finde mere info på www.cisco.com eller ved at søge lidt i newsgroups
Avatar billede dsjk Novice
13. november 2003 - 10:13 #2
Det lader til der er installeret PDM, i pix'en.
Jeg skal da indtaste username & password når jeg prøver at connecte til ip adressen via browseren.

Det er ikke store ændringer jeg vil have lavet på pix'en, da jeg er klar over at sikkerheden kan smutte ved unødvendige ændringer. Skal kun have åbnet så jeg kon komme på nettet når jeg er connected via vpn.

/dsjk
Avatar billede dsjk Novice
13. november 2003 - 10:14 #3
Kan man, når man er connected til pix'en - gemme den nuværende konfiguration? og senere "loade" den?

/dsjk
Avatar billede kelmek Nybegynder
13. november 2003 - 10:14 #4
ok, så mangler du bare kodeordet og password - det kan jeg ikke hælpe dig med :o)
Avatar billede dsjk Novice
13. november 2003 - 10:16 #5
nej, det har tdc, men hvis jeg beder om det - så vil de ikke pille mere ved den :)
- så jeg skal lige være helt sikker på det er det jeg vil.

/dsjk
Avatar billede dsjk Novice
13. november 2003 - 14:39 #6
Er der nogen der har nogle images af hvordan PDM ser ud?
Samt billeder af hvordan man laver opsætninger det i?

Jeg vil gerne danne mig et overblik af hvordan det ser ud/ skal gøres.

/dsjk
Avatar billede kelmek Nybegynder
13. november 2003 - 14:57 #7
Jeg er ikke klar over om man kan gemme sin konfig inde i PDM - det kan man formentligt - men jeg bruger normalt kommando interfacet.

jeg tror klart det nemmeste er at kigge på cisco.com, om de ikke har nogle tutorials