Avatar billede jesp_71 Nybegynder
13. november 2003 - 01:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

bios indstillinger HJÆLP

da jeg ikke har en snus forstand på bios indstilliger, ville jeg høre om der var nogen her som eventuelt kunne hjælpe, har skrevet om at skærmen gik i sort. det var ihvertfald ikke skærmen den var gal med, det hjalp heller ikke at formatere.
skrev til producenten af skærmen, og de sagde jeg skulle kontrollere mine bios indstillinger for skærmen.
så er det jo lige, at jeg ikke ved hvordan de skal stå, da jeg jo ikke har en s... forstand på det.
har et asus motherboard: A7N266-VM, og har lige invisteret i et gfx 5600 med 256mb, mit problem opstod først da jeg isatte det nye grafikkort. havde gforce4 mx 460 før, og der var der ikke noget ivejen, har de nyeste nvidia drivere, og den nyeste directx.
Avatar billede shaker Nybegynder
13. november 2003 - 01:52 #1
sæt agp aparture size til 32.
Har du nyeste bios update ? ellers prøv at opdatere den..
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. november 2003 - 07:26 #2
Hvorfor skal han sætte agp sizen til 32, når han har 256mb ram på grafikkortet?

Fjern ALLE drivere der har med dit grafikkort at gøre. Genstart og læg den nyeste driver ind igen.
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. november 2003 - 07:28 #3
http://files.aoaforums.com/index.php?dir=181

Hent detonatordestroyer, der fjerner alt driverværk fra din pc....
Avatar billede zildjian Nybegynder
13. november 2003 - 07:48 #4
Hvis det slet ikke har virker efter du skiftede grafikkort, kan det også være fordi det ikke er presset ordentligt i.
Har du PC speaker i? i så fald bør den komme med en fejlkode.

Men ellers så prøv at tage grafikkortet op, og pres det godt i igen! Selvom det ser ud til at det sidder helt i, så er det noget utroligt følsomt skrammel:)
Avatar billede jesp_71 Nybegynder
13. november 2003 - 09:32 #5
har prøvet at ændre agp sizen, det virkede heller ikke. har osse haft graffikkortet ude og sat i igen det var heller ikke det. har godt nok ikke prøvet at fjerne alle driverene til grafikkortet men hvis det er i biosen der
skal stilles hvorfor så alle detornator driverene?.
for overhovedet ikke fejlmeddelser, kun at skærmen slår fra.
har osse prøvet en anden skærm som heller ikke løste det.
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. november 2003 - 09:42 #6
Der kan godt opstå problemer hvis man ikke får fjernet hele den gamle driver inden man lægger en ny ind.
Men hvis du har opdateret driveren mens det gamle kort sad i og du ikke havde problemer med det, så er det jo nok ikke der fejlen ligger....

Det kan godt være du skal opdatere din bios.
Det er ikke noget man bare lige gør, så det kan godt være du skal have en der har prøvet det før til at hjælpe dig...
Avatar billede jesp_71 Nybegynder
14. november 2003 - 01:00 #7
SUK SUK og atter SUK.
har opdateret biosen via asusupdate som selv går ind og henter den nyeste, kiggede også lige for en sikkerheds skyld på deres hjemmeside, og jeg har fået den rigtige version, men stadig intet resultat.
prøvede også for en sikkerheds skyld at slette driverene til grafikkortet, og kører detonatordestroyer, men der var heller ikke bid.
har osse prøvet om grafikkortet sad ordenligt i, der skete heller ingen ting.
Avatar billede andersenph Nybegynder
14. november 2003 - 07:28 #8
Tjaaa så ville jeg sq sende kortet lige i hovedet på leverandøren, hvis ikke der er mere service fra deres side....
Avatar billede jesp_71 Nybegynder
28. november 2003 - 22:33 #9
arrrgh har nu sendt kortet retur, men er brændt inde med det, de vil ikke tage det retur, så nu kommer jeg til at betale for en test af kortet, de har ingen fejl kunnet finde damn, så hvis der er nogle som har brug for et helt nyt grafikkort så kontakt mig fx5600 256ddr ram. nb. passer ikke til et asus bundkort. de ville simpelhent intet gøre, det var lige 1200,- ud af vinduet, men er der nogle der ka anbefale et kort til dette bundkort så ville jeg meget gerne vide det.