Avatar billede ostehaps Nybegynder
12. november 2003 - 21:50 Der er 3 kommentarer

Comp. fryser en gang imellem

for et stykke tid siden begyndte min comp ligeså stille at fryse (nogle gange med skærm hvor den bare slukker helt af sig selv).... og andre gange for det bare simpelt fryser....

mine comp specs er:
Asus A7N8X
Athlon XP 2400@2000 (ikke OC'et)
Sapphire Radeon 9600Pro
2x256 pc2700 Ram

når jeg sætter SiSoftware Sandra til at køre et performance tjekt siger den at min Vcore er for høj eller nogen lign... aner ikk hvad det er siden jeg aldrig har rørt ved det/den...

nogen som kan hjælpe tak...??
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. november 2003 - 10:26 #1
På mange systemer kan man manuelt regulere den såkaldte VCore. Den bruges til overclocking, for jo højere den er, jo højere hastigheder kan processoren køre stabilt ved.
Til gengæld er en høj VCore ikke god for alle andre - den betyder nemlig at processoren udvikler meget mere varme ved samme hastighed! Derfor bør du som udgangspunkt sætte din vcore til det lavest mulige - dette kan justeres i BIOS - men går maskinen hen og bliver ustabilt pga.dette kan man sætte den til det niveau der anbefales af bundkortfabrikanten.
Avatar billede ostehaps Nybegynder
13. november 2003 - 14:36 #2
har slet ikke rørt ved VCore i første omgang... det er det jeg undrer mig over...
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. november 2003 - 14:46 #3
Nej det kan være svært at sætte en finger på den direkte årsag.
Men for at afhjælpe det kunne du sætte et par kabinetblæsere i din pc.
Det giver et bedre luftflow og de koster ikke alverden.