Avatar billede ascii Nybegynder
12. november 2003 - 20:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Automatisk logon

Hejsa..

Har lige fået ADSL, og det er mig en gåde hvordan jeg kan få automatisk logon, sådan at hver gang jeg starter PC så er jeg online.

Det er en TDC ADSL forbindelse (WAN-miniport PPPOE)

Ascii
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 20:45 #1
Du kan lave smide en genvej til netværksforbindelsen ind i din start-up folder. Så bliver den startet når du logger på windows
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 20:50 #2
Og vær sikker på at der er sat hak i "opret forbindelse efter behov" eller hvad det nu er den hedder...
Avatar billede ascii Nybegynder
12. november 2003 - 21:05 #3
Det virker ikke. Jeg har lagt genvej i start. kan du specificere hvad det er jeg skal hakke af ?
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 21:06 #4
logger den på, når du dobbeltklikker på genvejen? Er det XP?
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 21:07 #5
Og genvejen er lagt i Start -> Programmer -> Startup ?
Avatar billede ascii Nybegynder
12. november 2003 - 21:09 #6
Den logger på når jeg klikker på genvej på skrivebord, og ja den ligger i start. Det er XP
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 21:13 #7
Den logger automatisk på ved dobbeltklik? Så bør den også logge på ved opstart. Du har haft genstartet?
Avatar billede ascii Nybegynder
12. november 2003 - 21:13 #8
5 gange, og den logger ikke på
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 21:16 #9
øv! Det burde altså virke... Det har virket på min. Logger den automatisk på, hvis du starter et program der går på nettet?
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 21:25 #10
Det står også beskrevet her: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_pppoe.htm
Avatar billede ascii Nybegynder
12. november 2003 - 21:27 #11
Det virker ikke. trykker jeg på genvejen i start så logger den på. Kan ikke logge på ved at åben eks IE. Så der er måske ikke så meget at gøre  ;-)
Avatar billede ascii Nybegynder
12. november 2003 - 21:27 #12
;-(
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 22:00 #13
Jo, det skal kunne lade sig gøre. Har du prøvet step-by-step vejledningen i det link jeg lagde?
Avatar billede ascii Nybegynder
12. november 2003 - 22:44 #14
Så virker det. Takker
Avatar billede hcm Nybegynder
13. november 2003 - 08:08 #15
Takker for point. Det var da godt det kom til at virke.