Avatar billede mads.peder Nybegynder
12. november 2003 - 20:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Det radikale venstre

Hmm, ja. Har nu aldrig oprettet et spm om lektier før her på E!. Men en gang skal jo være den første ;-)

Alt hvad jeg ahr brug for er nogle mærkesager fra det radikale venstre. Har prøvet deres hjemmeside. Men den er nu ik til meget hjælp. SYnes egentlig lidt de er nogle vatnisser. Men hvis i ligger inde med nogle af deres mærkesager vil ejg da meget gerne høre dem :-)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
12. november 2003 - 20:12 #1
Ved der er stavefejl. Men prøv om i ikke kan læse det alligevel ;-)
Avatar billede zildjian Nybegynder
12. november 2003 - 20:25 #2
;)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2003 - 20:59 #3
http://w1.1491.telia.com/~u149101048/  men siden er for en enkelt kommune. måske ikke i overensstemmelse med partiet.

Allenfals er de radikale jo netop berømte for at være villige til at forhandle om (give køb på) alting.
Avatar billede mads.peder Nybegynder
12. november 2003 - 21:05 #4
Give køb på alting. ?? Er det ikke også noget med at man siger "de radikale ved man aldrig hvor man har" Mener jeg at jeg har hørt noget om. Men er da ikke sikker ;-)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
13. november 2003 - 16:06 #6
Kort om Det Radikale Venstres grundlæggende principper

Det Radikale Venstre er et social-liberalt parti. Social-liberalismen kombinerer social ansvarlighed med traditionelle liberale grund holdninger.

Alle mennesker har ret til at bestemme over deres eget liv. Alle bør derfor have lige stor indflydelse på de fælles beslutninger. Det te opnår vi kun, hvis vi konstant arbejder på at udvikle folkestyret og de demokratiske principper, der er fundamentet for vores politik. Men det er vigtigt at huske på, at ingen initiativer fra staten kan skabe eller erstatte de værdier, som ligger i den personlige kontakt, i selv respekten, i fantasien og harmonien for den enkelte borger.

Folkestyre er ikke flertalsdiktatur. Alle skal have mulighed for at opbygge en tilværelse på egne værdier. Flertallets holdning skal ikke afgøre, hvordan alle andre skal leve. Derfor skal mindretals rettigheder beskyttes, det gælder f.eks. etniske minoriteter.

Miljøet er en af Det Radikale Venstres mærkesager. Det er vigtigt at begrænse hærgen og misbrug af naturens ressourcer. Derfor er det vores fælles opgave at få ryddet op efter fortidens og nu tidens synder.

Vi ønsker et samfund, der bygger på folks forskellige ressourcer og muligheder. Uddannelse er et af de redskaber, der kan give folk mulighed for at udnytte deres talenter og evner. For Det Radikale Venstre er uddannelse et gode, der skal tilbydes alle. Viften af uddan nel sestilbud skal være så bred, at den giver mulighed for individuel udvikling.

Ikke alle kan udnytte de mange muligheder. Det er vores fælles ansvar at sikre dem, der ikke kan klare sig selv, en menneskelig tilværelse. Det handler ikke kun om økonomisk sikkerhed. Lige så vigtigt er behovet for at være en aktiv del af samfundet. Ikke bare i kulturelle, sociale og politiske sammenhænge. Alle, der ønsker det, skal også have adgang til et arbejde.

Vores ansvar stopper ikke ved Danmarks grænser. Vi er ansvarlige for de fællesskaber, vi indgår i. Også det globale. Vores økonomiske, teknologiske og menneskelige overskud forpligter os til at hjælpe mennesker i nød. Ikke blot når en ny katastrofe dukker op, men ved at arbejde for en udligning af verdens goder, gennem u-landshjælpen, miljøbistand og det internationale humanitære arbejde.

Det er også gennem samarbejde, der sikres fred og udvikling i Europa. Derfor er Det Radikale Venstre store tilhængere af et tæt europæisk samarbejde, som det foregår i den europæiske union. Men unionen skal til stadighed udvikles, demokratiet  styrkes og nye lande skal med.

Generelt er det vores opfattelse, at Danmark skal aktivt arbejde for sikring af fred, udvikling og de basale menneskerettigheder igennem vores medlemskab af europæiske og internationale organisationer.

Forudsætningen for at udvikle samfundet i den rigtige retning er en sund økonomi. Det Radikale Venstre har siden partiets start arbejdet for et økonomisk fundament med balance i statens indtægter  og udgifter.
Avatar billede mads.peder Nybegynder
13. november 2003 - 18:52 #7
Årh damn bob-bob1. Har fremlagt og det gik rigtig dårligt. Hvade du bare postet det der lidt tidligere ;)
Nå, men tak skal du alligevel have  for det: og selvfølgelig pointene ;)
1000 tak :-)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
14. november 2003 - 12:00 #8
mads.peder: tak for point :)

Lav lektier i god tid næste gang, så kan langsomme personer som jeg også nå at komme på banen :)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
14. november 2003 - 20:00 #9
Hehe :-) Tror jeg at jeg vil ;)