Avatar billede rebel761 Nybegynder
10. januar 2001 - 09:30 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

For lav download hastighed

Jeg forsøger at downloade filer fra en ftp server med ASDL 1024/256 forbindelse men kan kun downloade med 5-7 kb/s.

Jeg har selv et kabelmodem med 512/256 forbindelse så jeg mener at hastigheden burde være større...

Hvad kan jeg gøre for at forøge hastigheden ??

Kan jeg måle forbindelses hastigheden med et eller andet program ???

Avatar billede hojben Novice
10. januar 2001 - 09:33 #1
Det kommer jo an på hvad ftpserveren står på.. det hjælper jo ikke hvis du sidder på en 1024/256 og ftp\'en er på en isdn 64..
Avatar billede mountainman Nybegynder
10. januar 2001 - 09:34 #2
Visse FTP-programmer kan sætte begrænsninger på, hvor meget båndbredde der må bruges pr. session. Det kan være dit problem.
Avatar billede horus Nybegynder
10. januar 2001 - 09:35 #3
Det er også en god ide med en downloader...

Jeg bruger Flashget - den kan dele filerne op i optil 10 potioner - det gør også hastigheden noget højere. Desuden kan man pause sine downloads og fortsætte dem senere.

Du kan finde Flashget via www.download.com - søg efter flashget.

Horus
Avatar billede disky Nybegynder
10. januar 2001 - 09:44 #4
det er noget folk tit glemmer.

Bare fordi du har en 1 Mbit/s forbindelse, er det ikke sikkert at den båndbredde er hele vejen til den webserver i det ydre mongoliet som du vil hente fra.
Avatar billede snowball Novice
10. januar 2001 - 10:12 #5
Og en anden ting folk også tit glemmer; Der kan jo være andre end dig på serveren, så i kan jo ikke få ca. 15kb/s alle sammen hvis serveren sidder på en 1024/256 linie !

Prøv evt. at hente en fil fra en af Tucows\' sider her i DK. De plejer at kunne levere den hastighed ens linie kan hente meed !

Snowball
Avatar billede disky Nybegynder
10. januar 2001 - 10:17 #6
Ja og hvis du rigtigt vil presse citronen, skal du bare installere Download Accelerator.
Den kan køre med op til 8 tråde samtidig. Jeg kører altid med max hastighed på 512 kbit/s. Hvis jeg altså ikke henter fra timbukto eller omegn
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
10. januar 2001 - 15:59 #7
er sikkert fordi at ftp\'en er sat til en meget lav begrænsning for download eller oxo står den i en munks kælder i det nordlige syd indien oven på en gammel hytteost!!! det kan nedsætte download tiden kraftigt!!!  så pas på med at stille ost på ftp servere hvis du selv bor i et glasbur

-Magneren-