Avatar billede kamazo Nybegynder
12. november 2003 - 14:09 Der er 12 kommentarer

Autocad og rettigheder

Hej.

Jeg har et rimelig stort problem, jeg har 100 maskiner der skal kører med Autocad. Jeg har forslået at man gider dem superbruger rettigheder, men det er min arbejdsgiver ikke med på. Er der en måde man kan give dem rettigheder til at bruge programmet, uden at de har Superbruger rettigheder. Vi er ikke så glade for at give dem superbruger rettigheder, fordi de piller meget ved computerne og Windows. Håber i kan hjælpe mig/os..

Jeg vil afprøve ALLE forslag, som i giver mig.
12. november 2003 - 14:15 #1
Hvilke operativsystemer anvendes på server og arbejdsstationer?

Brugerne behøver ikke have alle rettigheder til alt, de skal kun tildeles de nødvendige rettigheder til AutoCAD-installationen.
Avatar billede kamazo Nybegynder
12. november 2003 - 14:20 #2
Serveren har Windows NT Server 4.0 og arbejdersstationerne kører med Windows 2000. Vi installere Autocad som administrator, men problemet kommer når den skal opdatere registreringsdatabasen, efter at brugeren er logget på og starter det op.
Avatar billede kamazo Nybegynder
12. november 2003 - 14:20 #3
Serveren er*
Avatar billede sedk0025 Nybegynder
12. november 2003 - 20:24 #4
Jeg mener, at du skal oprette brugerne som superbrugere. Dette giver di tilstrækkelig kontrol over deres rettigheder samtidig med at de kan afvikle AutoCAD.
12. november 2003 - 20:27 #5
Du kan tilføje brugerne til gruppen Lokale administratorer, så har de kun rettigheder på arbejdsstationerne og ikke på serverne.
Avatar billede kamazo Nybegynder
13. november 2003 - 09:13 #6
erikjuul: Du har misforstået det her, de skal ikke have nogle administrative rettigheder, de skal bare kunne kører Autocad.

sedk0025: Ja, det ved jeg, men de skal ikke have superbruger rettigheder.
13. november 2003 - 12:20 #7
Det kan måske diskuteres, hvem der har misforstået noget her. For at løse det problem, du beskriver, kræves at brugerne har administrative rettigheder på arbejdsstationen.

Uden adm. rettigheder får de aldrig startet den installation af AutoCAD.
Avatar billede kamazo Nybegynder
14. november 2003 - 08:38 #8
Jeg er ikke kommet herind for at diskutere med nogen, jeg er bare interesseret i at få det til at virke.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
28. november 2003 - 19:19 #9
Hvad med blot at installere med administratorrettigheder og derefter ændre skidtet bagefter. Burde det ikke virke?
Avatar billede sedk0025 Nybegynder
28. november 2003 - 19:59 #10
Hej Kamazo
For det første mener jeg, at du skal vænne dig til at svare de personer, som prøver at hjælpe dig på en ordentlig måde. For det andet er det af afgørende betydning, hvilken AutoCAD version du anvender - Anvender du Flexlm eller ADLM som licenstyringssystem???
For det tredie - hvor F... har du købt 100 licenser og hvor leverandøren IKKE kan eller vil hjælpe dig med installationen !!!!!!!!

mvh

Frede Uhrskov
Avatar billede bergan Nybegynder
04. januar 2004 - 21:58 #11
Er problemet løst vedr. dette. Jeg kan oplyse dig om at alle versioner der er ældre en version R2004, skal alle bruger være Super/Power user fordi at AutoCAD skriver i Reg. databasen. I Version R2004 er dette problem løst. Hvis du ikke kan få hjælp af din forhandler kan du jo kontakte distributøren eller www.autodesk.dk
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
20. september 2005 - 14:33 #12
Udskriv AutoCAD's Install guide og giv til din arbejdsgiver. Man SKAL være Superbruger på maskinen for at køre med CAD applikationer. Hvis ikke det kan accepteres af din arbejdsgiver må han indkøbe et andet program som ikke kræver super dygtige medarbejdere.

Til sidst: Restriktioner på PC'er kan deployes med Active Directory, OGSÅ selvom brugere er Super brugere eller Lokal Administratorer