Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. januar 2001 - 02:41 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Portalernes IT skribenter=lort

hejsa

jeg oplever tit at it skribenter på ComON og computerworld.dk laver brølere og skriver MB når de mener GB og måske laver en forkert link eller noget. det er egentlig også ret dårligt, men der er sgu intet der overgår den her:

http://www.1klik.dk/artikel/default.asp?id=IT/520

Det er en artikel om brændere. da jeg læste den fandt jeg så mange fejl at jeg måtte skrive en mail til tøsen der havde skrevet den...

http://www.amokk.dk/cd_burners.eml

(mine kommentarer står med rødt)
DESVÆRRE kom denne mail ikke frem, da tøsen der havde skrevet artiklen, åbenbart også har skrevet en forkert email-adresse!

Det kan godt være at jeg er provokerende lige nu, men det er også meningen...

Jeg synes fandme at folk som Anja Larsen
burde tænke sig en ekstra gang om inden de begynder at spille eksperter i et eller andet de faktisk ikke aner en skid om...

og til Anja Larsen hvis hun læser det her (for hendes email virker i hvert fald ikke!):

Du er sikkert et fint menneske, men for alles skyld, så find dig en anden branche! Du er vist ikke ret egnet som IT skribent! Din artikel er så fyldt med fejl at den er direkte vildledende!

Og tja hvis der er nogen der er uenige med mig så synes jeg I skal komme med nogle gode argumenter! Der er sikkert også nogen der har yderligere kommentarer til artiklen, skyd løs!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. januar 2001 - 02:49 #1
Jeg er principielt enig i langt de fleste af dine kommentarer, mem mener dog at det er en unødvendighed at nævne SCSI\'er i en artikel der henvender sig til førstegangsbrugere.

Mine 5$
Xtom` =)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. januar 2001 - 02:51 #2
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. januar 2001 - 03:03 #3
Jeg vil nu mene SCSI skal nævnes, købte en SCSI første gang, og har IKKE fortrudt det en meter siden, efter jeg har prøvet mine venners IDE brændere, men en totalt lamer artikel
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. januar 2001 - 03:05 #4
Nej, men hvor meget kendte du til SCSI i forvejen? :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. januar 2001 - 03:20 #5
da jeg købte min 1. SCSI brænder for 4 år siden kendte jeg INTET til CD brændere eller SCSI, og installerede den allgievel på 1 time
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. januar 2001 - 03:22 #6
same here, kendte ikke andet til scsi end jeg havde fået det anbefalet af flere jeg kender såå
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. januar 2001 - 03:30 #7
Well jeg kan umuligt være den eneste her der synes man skal passe på med at anbefale SCSI brændere til førstegangsbrugere.
Avatar billede snowball Novice
10. januar 2001 - 08:18 #8
Noget af det eneste fornuftige der står i denne artikel, må da siges at være nedenstående:

\"Jeg vil ikke anbefale, at man lader en cd-brænder erstatte det egentlige cd-rom-drev i systemet, da det slider meget på brænderen, når man bruger den til at læse cd\'er på. Derfor skrot ikke dit gamle cd-rom-drev, når du køber det nye uhyre.\"

Snowball
Avatar billede trs Nybegynder
10. januar 2001 - 08:40 #9
afgift på 3-5 kr pr stk før moms og fortjeneste får hun til en stigning på 10-15 kr efter moms og fortjeneste??? Er det bare mig der ikke kan regne!!!
hendes svar til Esben. http://www.1klik.dk/forum/main/reply.asp?ID=3796&ForumId=11
Avatar billede steffen Nybegynder
10. januar 2001 - 09:19 #10
Høhø - i den klassiske amerikanske stil er du jo sådan set klar til at overtage \"bladhuset\" ..

(I ved .. \"Son, do you think you\'d do better than her? - Yes - Well in that case, I got a job for you ..\")
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. januar 2001 - 10:03 #11
Jeg synes personligt at kritikken af hende nok er lidt overdrevent. Jeg har læst det der var langt værrere og vil altså nu nok give hende ret i et par synspunkter. Specielt det vigtigste med at artiklen var henvendt til førstegangskøbere, og f.eks ville det være lidt avanceret for en alm. computerbruger at gå ud og købe en SCSI brænder.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. januar 2001 - 10:26 #12
razzer>> da jeg købte min 1. SCSI brænder læste jeg bare vejledningen og så var den installeret - lige så nemt som et IDE drev, jeg vidste INTET om SCSI og brændere den gang
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. januar 2001 - 10:37 #13
esben :

Jo, jeg tror da også at der er en del der kan finde ud af det. Men der findes ufattelige mange alm. mennesker der investere i brændere for tiden og mange af dem har ikke medførte computeregenskaber. Selvfølgelig burde hun nok have nævnt at der fandtes SCSI brændere, men at købe sådan en krævede lidt mere grundliggende EDB-viden
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. januar 2001 - 10:39 #14
razzer>> da jeg inst. min brænder havde jeg rodet med hardware og computerens indre i ca ½ år - det kræver da også en del viden at installere en IDE brænder, vende kablet rigtigt og sætte jumperen til master/slave
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. januar 2001 - 10:45 #15
enig med razzer..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. januar 2001 - 11:24 #16
well ok det kan godt være at man ikke skal lege med SCSI hvis man er totalt newbie, men hun kunne da godt have nævnt muligheden og evt. skrevet at det var for erfarne!