Avatar billede thorus Nybegynder
12. november 2003 - 13:42 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Phpuniverset.dk Design

Hva syntes du om designet?

det er kommet på siden den 12 nov.
Avatar billede thorus Nybegynder
12. november 2003 - 13:44 #1
glemte da lige et link www.phpuniverset.dk
Avatar billede exp Juniormester
12. november 2003 - 13:56 #2
Synes den ligner "de andre"...
Avatar billede thorus Nybegynder
12. november 2003 - 14:04 #3
ligner hvilke andre?
Avatar billede exp Juniormester
12. november 2003 - 14:12 #4
Hjemmesider... Der er ikke noget nyt over designet, det er set tusindevis af gange før...
Avatar billede thorus Nybegynder
12. november 2003 - 14:20 #5
ok. ja mange er ved at få flotte hjemmesider efterhånden..

jeg har lavet siden bredere og jeg har koncentreret mig om at man ser indholdet og ikke menuen etc..
Avatar billede dimsen Nybegynder
12. november 2003 - 15:28 #6
well den ser fin ud men den ligner en postnuke side meget men ellers fin og overskuelig ;)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
12. november 2003 - 15:42 #7
http://www.phpuniverset.dk/users/skriv_besked.phtml [?] 'et.. Hjælpen til fejltet Til, er vist ikke lige til den der side.. ;D
Avatar billede thorus Nybegynder
12. november 2003 - 15:55 #8
ja postnuke er jo også et gratis community. som kan nogenlunde det samme som mit system.

ja ups. lidt kode fra et andet projekt..
Avatar billede deurell Nybegynder
12. november 2003 - 16:37 #9
Første indtryk er at det ser proffesionelt ud.
Andet indtryk er at der er lidt for meget på siden hvilket gør den uoverskuelig.
Jeg vil foreslå at du laver noget expand/collapse menu ved nogle af dine punkter. fx login, job og søgning.
Avatar billede smooth Nybegynder
16. november 2003 - 15:57 #10
Hej

Det ser fint ud alt sammen.

Men wow hvor har du proppen mange informationer i hoejre side.
Jeg synes at hoejre kasse er blivet alt for bred, som om den slet ikke passer ind i designet laenger. Maaske skulle du sortere lidt i data saa der ikke er saa meget i den tabel. Jeg vil sige max. 140 pix i breden eller i samme brede som menuen. For lige nu ser det noget rodet ud i den side..

Farver: Well dejlige lyse farver, men maaske kan det blivet lidt for kederlige i laengden.

Ps. Jeg skriver fra Frankrig saa det er der for jeg ikke kan bruge alle danske bogstaver.. Sorry

Med venlig hilsen
Smooth
Avatar billede zipper20 Nybegynder
21. november 2003 - 13:24 #11
Jeg har lige én ting...

Nyheder fra E-Pressen -Hent en Ticker.

Link starter fra "-Hent en Ticker." istedet for
"Hent en Ticker."

Ligegyldigt, men det irriterer mig nu alligevel *GG*
Avatar billede skraldemanden Nybegynder
29. november 2003 - 01:25 #12
Har intet at sige ud over at det er et rigigt godt design :-)
-skraldemanden
Avatar billede nstenberg Nybegynder
10. december 2003 - 13:12 #13
Hej

Jeg har kigget lidt på din side. På en skala fra 1 til 5, hvor 5 er bedst, vil jeg give den 3.

Iøvrigt et rigtigt flot grafisk design. Men jeg fatter ikke hvorfor du optimerer til Internet Explorer og ikke også Mozilla? Hvis Microsoft skal farvoriseres, bør de vel egentlig handler om ASP :-)

Nedenfor er min begrundelse:

*DYNAMISKE URI'er STINKER*
Det her lugter af tis: index.php?id=12
Det gør det her ikke: /products/cars/bmw/z8/
Det her lugter heller ikke: /articles/january.htm
Dynamiske URI'er er ikke en god ting. Det forvirrer for meget. Men det er meget enkelt at undgå. Læs infoen på de nedenstående tre sider:
1) http://www.alistapart.com/articles/urls/
2) http://www.alistapart.com/articles/succeed/
3) http://jogin.com/weblog/archives/000319/
Det er meget nemt at ændre.

*LINK; SPECIEL FARVE MANGLER*
Det er okay ikke at have understregede links, eller links uden en specifik baggrundsfarve i den primære menu. Men i selve teksten, samt i sekundære menuer og i breadcrumbs, bør de - udover at være understregede - have en særskilt farve eller en baggrundsfarve (#eeeeee plejer at være en god baggrundsfarve); begge dele er rigtigt godt.

*BREADCRUMS MANGER*
Da du har en del undersider på dit website, vil det være en god ide med et såkaldt "Breadcrumb trail"... ligesom i Hans & Grethe... Læs mere på: http://jerz.setonhill.edu/writing/e-text/navigation.htm#Breadcrumb

*RESUME/HVAD HANDLER DEN KONKRETE SIDE OM*
Lav en lille boks med et ultra-kort (gerne punktopstillet) resume af, hvad den konkrete side læseren kigger på handler om. Læs http://www.useit.com/alertbox/20010722.html

*LINK TITLER*
Ved at tilføje TITLE til et link, kan man lave en nydelig lille popup-tingest, hvori du kan fortælle, hvor man bliver ført hen, hvis man klikker på linket. Læs http://www.useit.com/alertbox/980111.html

*SKRIFTTYPER*
Prøv istedet med en skriftstørrelse på 12pt (ikke px) på selve teksten (dvs. ikke i menuen).

BROWSER-TEST

Mozilla 1.5: OK
Internet Explorer 6: OK

/ Nikolaj

Husk iøvrigt: http://www.w3.org/Provider/Style/URI (Cool URI's don't change)
Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 16:44 #14
tak for alle jeres indlæg.

att: nstenberg

BREADCRUMS MANGER -> er et par steder på siden, more to come

DYNAMISKE URI'er STINKER -> siden køre på en $MS IIS desværre, min sponsor køre kun på dem.

optimerer til Internet Explorer -> jeg har været designer/udviller en del år og har været godt irreterede over at der var flere browsere man skulle tænke på.
Avatar billede exp Juniormester
11. december 2003 - 16:59 #15
Det er vel ikke browserne man skal tage hensyn til, men snarere standarderne?!? Eller tager jeg helt fejl?
Du skal da lave dine sider, så de følger standarderne; hvis tilstrækkelig folk gør det, ender det jo også med at browser-producenterne gør...
Avatar billede nstenberg Nybegynder
11. december 2003 - 21:43 #16
Også lidt specifikationssnak fra mig: Det er - i reglen - ikke det helt store der skal til, før en side lever op til W3s specifikationer...

Man kan (og dette er ikke rettet mod phpuniversiret.dk!) sammenligne dét ikke, at følge specifikationerne (standarderne) med en bank, der vælger at udstede sine kreditkort i en større størrelse end hvad ISO standarderne foreskriver... så virker dit kort pludseligt kun i den pågældende banks automater... Eller hvad nu, hvis papirproducenterne besluttede sig for at deres A4 ark 1cm højere?
Man kan sige hvad man vil, men der er en vis logik i at følge W3
Avatar billede thorus Nybegynder
02. januar 2004 - 19:10 #17
Det ville være fedt hvis en gad at lave en artikel om W3 om hvordan man laver hjemmesider som overholder W3 regler etc. mange folk bruger bare IE som dommer. dvs. hvios det virker i den så er det fino. i må gerne sende artiklen til www.phpuniverset.dk
Avatar billede exp Juniormester
02. januar 2004 - 19:46 #18
Jamen at følge standarderne er jo at følge standarderne!

Hvis man undlader at benytte sig af alle mulige mærkelige brpwserspecifikke scripts (fx mouseover'en på www.connery.dk) o.lign. så kommer man faktisk langt.

Udryd alle fejl via validatoren på w3c's hjemmeside http://validator.w3.org/ samt  http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Afprøv siden i så mange browsere som muligt på så mange styresystemer som muligt.

Det er ikke umuligt - og heller ikke svært! Bare man koder med standarderne for øje fra start af!