Avatar billede brisom Nybegynder
12. november 2003 - 09:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flash afspiller ikke fra server

Hej i skarpe hoveder.

Jeg har nogle problemer med at få afspillet en flash fil fra min server.
Løsningen har jeg også til at ligge lokalt på min puter og der spiller det hele som det skal.

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

Jeg synes jeg husker noget med at man skal registerer filtype på serveren, men har ikke rigtigt kunne finde noget på det.

Koden hvis der er nogen der vil se den:
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="5" height="5">
        <param name="movie" value="sound/sound.swf">
        <param name=quality value=high>
        <embed src="sound/sound.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="5" height="5"></embed>0
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. november 2003 - 10:06 #1
Har du prøvet at downloade sound.swf fra serveren, og derefter prøvet
af afvikle programmet. Hvis den ikke virker, så skal du definere MIME typen
for swf på serveren. Hvis det er et webhotel, så skal de løse opgaven.

/per
Avatar billede brisom Nybegynder
12. november 2003 - 10:59 #2
Det er egen server, så hvordan definerer jeg MIME typen på serveren?
( tror nemlig selv at det er fejlen er. )

Skriver jeg urlen på sound.swf ind i browseren, så sker der ingen ting. Jeg kan dog højre klikke på siden og få lokalmenuen for flash-filen frem.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. november 2003 - 12:52 #3
Ser din html fil sådan ud:

<html>
<head><title>test<title></head>
<body>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="5" height="5">
        <param name="movie" value="sound/sound.swf">
        <param name=quality value=high>
        <embed src="sound/sound.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="5" height="5"></embed>
</object>
</body>
</html>

/per
Avatar billede brisom Nybegynder
12. november 2003 - 13:19 #4
Ja, med lidt tabel og javascript til at kører noget sne der falder ned.
Men mine højtalere forbliver tavse... og ja de virker:o)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. november 2003 - 13:49 #5
Hvad mener du med at det virker? Kan du se din swf fil? :o)

/per
Avatar billede brisom Nybegynder
12. november 2003 - 14:07 #6
he he.. det var til højtalerne... Dem er jeg sikker på virker..

swf filen indeholder kun lyd, og derfor er der ikke så meget billede på. Jeg kan dog højre klikke på siden og få lokalmenuen for flash-filen frem.
Avatar billede brisom Nybegynder
20. april 2004 - 18:58 #7
Lukker spg