Avatar billede canker Nybegynder
12. november 2003 - 09:40 Der er 9 kommentarer

acces database

Er der en der har et simpelt eksempel på at tilgå en acces database. hvilke kontroller skal bruges + lidt kode eksempel på udtræk.
(ingen erfaring med databaser - kun alm programmerinf)
Avatar billede nca Juniormester
12. november 2003 - 09:49 #1
Hvilken version af Delphi har du?
Avatar billede pzw Nybegynder
12. november 2003 - 09:51 #2
Har du prøvet at søge på eksperten, der har været mange spørgsmål vedrørende samme emne, også med simple eksempler.
Avatar billede canker Nybegynder
12. november 2003 - 09:57 #3
ver. 7 trial
Avatar billede canker Nybegynder
12. november 2003 - 11:15 #4
har prøvet med en adoTable- fætter, men i connection string kan jeg ikke finde noget med acces database?
Avatar billede canker Nybegynder
12. november 2003 - 11:16 #5
har søgt - der er egentlig ikke så meget lige med dette
Avatar billede janbb Juniormester
12. november 2003 - 11:20 #6
http://delphi.about.com/library/weekly/aa072401a.htm

Her er meget simple eksempler der er gode at starte med meget omhyggeligt forklaret.
Avatar billede janbb Juniormester
12. november 2003 - 11:21 #7
og koden kan somme tider hentes direkte.
Avatar billede pzw Nybegynder
12. november 2003 - 12:03 #8
Jeg har et simpelt eksempel som benytter ADO komponenter, jeg selv har hentet fra eksperten for 3-6 måneder siden, find spørgsmålet ved at søge på "ADO" og "access" så finder du spørgsmålet, men linket er død nu (http://home1.inet.tele.dk/j-cgeert/ADO_Test.zip).
Vil du have eksemplet, kan jeg sende det på mail, det må jeg vist ikke meeeeen.
Jeg ved ikke om din Delphi har ADO komponenter, kører selv på 7.0 Prof.
//PZ
Avatar billede janbb Juniormester
12. november 2003 - 14:44 #9
apropo din commentar om 'connection string': du skal 'klikke' på den så kommer en slags menu op hvor du kan vælge build- der kommer så en ny menu der giver mulighed for browse  efter fil.Det går du så derefter kan du afprøve om forbindelsen virker og den skulle så gerne vise ok , derefter 'bakker' du ud vhj a ok osv og du skulle være 'in bussines'