Avatar billede mmej Nybegynder
11. november 2003 - 18:06 Der er 8 kommentarer

Erfaringer med tv kort, specielt: Hauppauge WinTV PVR 350 /990

Hej eksperter!

Har brug for et tv-kort der kan:
-Vise ordentlig kvalitets TV på 17'' fladskærm (høj opløsning)
-Have tekst-tv
-Have RDS Radio
-Fjernbetjening
-Ordentlig optagefunktion
-Ikke kræver for mange ressourcer af det andet hardware i computeren
-Gerne time-shifting optagelse

Hvad vil i anbefale. Jeg har kigget på nævnte Hauppauge kort, og jeg mener den har alt dette pånær time-shifting, er det korrekt???

Tillægsspørgsmål: Hvor stor en betydning har ens grafikkort med et tvkort af denne kaliber. Jeg synes at have læst mig frem til, at tv kortet gør alt arbejdet. Er det rigitgt?

Til slut: Kender nogle til et kort, der kan det nævnte men bare har en remote der kører via radiobølger?

På forhånd tusind tak. Der er 50 point til det bedste og mest fyldestgørende svar.
Avatar billede djfonzi Nybegynder
12. november 2003 - 16:41 #1
Det kort er godt ! Køb det .. ! Har et selv og det rykker alt !!!
Avatar billede mmej Nybegynder
12. november 2003 - 19:38 #2
Det har tekst TV, ikke?
Avatar billede mmej Nybegynder
14. november 2003 - 15:50 #3
Er det ingen der har yderligere kommentarer til emnet. Synes djfonzi er lidt udetaljeret i sin besvarelse...
Avatar billede djfonzi Nybegynder
14. november 2003 - 17:50 #4
Okay .. Det har tekst tv .. Det har alle ! Men koret er godt .. De funktioner det siger det har virker som de skal .. Ikke mere at sige ... Jeg synes at du skal købe det .. Men .. Hvorfor vil du egentlig ??
Avatar billede mmej Nybegynder
15. november 2003 - 14:37 #5
Nu har jeg købt et af slagsen, men jeg sender det tilbage, for det har altså ikke tekst TV. Og den version af kortet jeg har har heller ikke indstik til radioantenne...
Avatar billede johnbp Nybegynder
24. januar 2004 - 14:14 #6
Så tror jeg ikke du har haft fat i det rigtige kort jeg har pvr350/xxx der er antene stik til tv og et til radio og tekst tv er lige kommet til at virke med ny software RDS RADIO tror jeg ikke du finder på noget tv kort
Avatar billede mmej Nybegynder
24. januar 2004 - 22:50 #7
Nå anyways har jeg købt et andet Hauppauge kort, uden mpeg-coder. Men det virker fint, men softwaren syntes at være lidt sløv og gammel.

Hvilken opdatering har du fundet / brugt til tekst TV. Findes der også opdatering til selve TV-view'eren.??
Avatar billede johnbp Nybegynder
25. januar 2004 - 10:47 #8
ja du kan finde en masse her http://www.shspvr.com/forum/index.php  Lige nu bruger jeg Test Release 1.7.21357 men der er kommet to nye siden og det er blevet rimeliget let at prøve nye versioner siden jeg har fundet ud af hvordan man gemmer sine kanaler i en reg fil så man slipper for at scanne tv kanaler igen og igen. tjek selv forum

Venlig hilsen john