Avatar billede tatan Nybegynder
11. november 2003 - 16:27 Der er 4 kommentarer

program søges!

hey alle derude!
jeg leder med lys og lygte efter et program, som kan lave et lokal netværk over internettet med andre computere, så man kan se det ligesom man var til et LAN party. Noget alá VPN vil jeg mene, men findes der programmer som er meget brugervenlige til dette?

på forhånd tak!
Avatar billede bjuhl Nybegynder
12. november 2003 - 09:05 #1
FTP vil nok være lettest at få til at virke.
Avatar billede tatan Nybegynder
12. november 2003 - 15:33 #2
ja, det ved jeg. har også styr på ftp, fxp osv. men jeg vil gerne oprette et lan over nettet, tror næsten det kun kan lade sig gøre med VPN, men findes der nogle nemme programmer der kan bruges? har prøvet WinGate VPN, men det virker ikke... andre??
Avatar billede knuspar Nybegynder
14. november 2003 - 12:37 #3
tror ikke det er muligt, medmindre du sidder på en TDC dhcp tildelt ip , så kan du se alle de andre computere på det samem /24 som du sidder på.. og vel at mærke de deler noget =) .. så kan du hente osv. den vej igennem .. men uhmm .. er detfordi du vil smide data over .. vil jeg gi bjuhl ret, brug noget ftp .. hvis det er til at game på .. så bruig KALI .. den kan emulere ipx/spx over tcp/ip protokollen ! ..
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. december 2003 - 13:39 #4
Lav en VPN server som alle forbinder ind til, så har du den korrekte løsning på problemet.

Der findes mange forskellige produkter, der kan gøre dette. Windows XP Pro kan svjv. gøre det, ellers er Windows 200x server en oplagt mulighed

JP