Avatar billede mizu Nybegynder
11. november 2003 - 12:21 Der er 28 kommentarer og
4 løsninger

hvorfor kan min nye side ikke ses?

Er der nogen der vil prøve dette link www.3a.dk - og fortælle mig om de kan se min side og fortælle mig hvilken player de bruger til at se den med .Så ville jeg blive meget taknemmelig. Og hvis ikke i kan se den vil i så give mig et bud på hvorfor jeg kan evt sende jer filen.
Avatar billede jakwag Nybegynder
11. november 2003 - 12:28 #1
jeg prøvede, men mistede tålmodigheden efte et par minutter. Hvor meget fylder din swf? Kan du uploade den og fla'en et sted så vi lige kan kigge på den?

: ) Jakob
Avatar billede keysersoze Guru
11. november 2003 - 12:29 #2
du angiver placeringen til at være; file:///D|/Johnnys%20Web/test1/nystreg09.swf - altså til at ligge lokalt hos hver enkelt besøgende... og sådan en fil har jeg ikke

skal ændres til måske bare

nystreg09.swf
Avatar billede barklund Nybegynder
11. november 2003 - 12:29 #3
Kunne de være fordi du referere til en fil lokalt på computeren istedet for til en fil på din webserver? (ja, det kunne det :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. november 2003 - 12:30 #4
file:///D|/Johnnys%20Web/test1/nystreg09.swf ??

Du kan ikke henvise til din egen harddisk, men lægge filen ud på en server.
Og kalde den via en http...

/per
Avatar billede allanfo Praktikant
11. november 2003 - 12:33 #5
Går i stå. Ifølge statusbar nederst på IE, bliver kun halvdelen af flash'en loaded. Hvorfor ved jeg ikke.
Avatar billede mizu Nybegynder
11. november 2003 - 12:47 #6
Ok tak alalesammen - men den ligger alså ud på en server - jeg ser lige på navnet på swf - filen - :) Mizu
Avatar billede mizu Nybegynder
11. november 2003 - 12:54 #7
Hmm  - nu har jeg set på navnet jeg forstår ikke hvor i får det lange navn fra ude på serveren ligger svf-filen som nystreg09.swf Kan det være serveren der er noget galt med .
Avatar billede barklund Nybegynder
11. november 2003 - 13:25 #8
Højreklik på din html side og vælg "view source"/"vis kilde" - så kan du se en reference til en lokal fil.

På din server ligger der hverken:

http://www.3a.dk/nystreg09.swf
http://www.3a.dk/test1/nystreg09.swf

Så den ligger ikke med det navn i hvert fald.
Avatar billede keysersoze Guru
11. november 2003 - 17:49 #9
det er IKKE serveren der er noget i vejen med - det er din programmering... åbn din html-fil i notepad og find to steder der står dette;

file:///D|/Johnnys%20Web/test1/nystreg09.swf

Det skal du så ændre til den rigtige sti - fx;

flash/nystreg09.swf

men det kræver selvfølgelig at din flash-fil er uploadet til serveren og at den ligger i en undermappe der hedder flash
Avatar billede mizu Nybegynder
11. november 2003 - 19:18 #10
Så sevvvvvvv den ind - det var fordi jeg lavede en begynderfejl af dimensioner - jeg havde simpelthent ikke swf-filen ude på serveren - så du havde ret igen barklund det er dig der skal have points .
Når jeg højreklikker på min html-fil kan jeg ikke vælge "view source" Hvor gør du det - eller kan jeg indstille computeren til det?

VH Mizu
Avatar billede barklund Nybegynder
11. november 2003 - 19:26 #11
Du skal højreklikke på almindeligt html-content og ikke inde over flash-filen - eller rettere det tomme flash-objekt..
Avatar billede barklund Nybegynder
11. november 2003 - 19:26 #12
Det var vist et svar :)
Avatar billede barklund Nybegynder
11. november 2003 - 19:26 #13
Men alle de andre havde nu også ret..
Avatar billede mizu Nybegynder
11. november 2003 - 19:33 #14
Du opfører dig som sædvanligt meget ordentligt og jeg var lidt for hurtig der så jeg må hellere frodele points imellem jer hoejrup havde også ret -så send lige et svar så jeg kan fordele points hoejrup
Avatar billede keysersoze Guru
11. november 2003 - 19:44 #15
bare sådan rent teoretisk - jeg kom først med et svar, jeg var den første der gik decideret ind og spurgte til om den var uploadet og jeg kom med løsningsforslag... og jeg bliver ikke overvejet?
Avatar billede mizu Nybegynder
11. november 2003 - 19:59 #16
Jo du gør så - for  søren -jeg fordeler points imellem jer alle .
Men problemet er ikke løst for den kan  stadig ikke ses vil i tjække den igen www.3a.dk .

:) Mizu
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. november 2003 - 20:17 #17
Sourcen på linket www.3a.dk:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="1027" height="634" align="absmiddle">
  <param name=movie value="file:///D|/Johnnys%20Web/test1/nystreg09.swf">
  <param name=quality value=high><param name="SCALE" value="noborder">
  <embed src="file:///D|/Johnnys%20Web/test1/nystreg09.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="1027" height="634" align="absmiddle" scale="noborder">
  </embed>

</object>
</body>
</html>

Du skal ændre file:///D|/Johnnys%20Web/test1/nystreg09.swf til http://www.3a.dk/test1/nystreg09.swf, og smide oplysningerne ind i en mappe med navnet test1.

/per
Avatar billede mizu Nybegynder
11. november 2003 - 21:07 #18
Det har jeg gjort nu med undtagelse af at jeg ikke har lavet en undermappe til min flashfil og slettet test1 i henvisningen er det ok - jeg har en til at tjække det for mig lige i dette sekund.Skal man have en mappe til sine flash -ting ? og behøves fla-filen at ligge på serveren? nej vel ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. november 2003 - 21:19 #19
Du skal kun smide nystreg09.swf ind i mappen test1.

/per
Avatar billede mizu Nybegynder
11. november 2003 - 21:26 #20
Det virkede ikke så nu har jeg gjort presis som du sage - vil du /i tjække om det virker eller gå ind på ftp://3a.dk:hbu4pyttpm@3a.dk/ og kikke i min fil.

VH Mizu :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. november 2003 - 22:20 #21
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="1027" height="634" align="absmiddle">
  <param name=movie value="http://www.3a.dk/test1/nystreg09.swf,">
  <param name=quality value=high><param name="SCALE" value="noborder">

HER står der stadigvæk file:///D|/Johnnys%20Web/test1/nystreg09.swf ----><embed src="file:///D|/Johnnys%20Web/test1/nystreg09.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="1027" height="634" align="absmiddle" scale="noborder">
  </embed>

</object>
</body>
</html>

Desuden skal dit webhotel understøtte mime formatet swf.

/per
Avatar billede barklund Nybegynder
11. november 2003 - 22:41 #22
Undskyld, men har du netop smidt dit FTP-login:kodeord her? Jeg ville meget hurtigt få det ændret inden nogen andre gjorde :(

Ellers kan du godt regne med, at dit indhold ikke bliver der længe...
Avatar billede barklund Nybegynder
11. november 2003 - 22:42 #23
Hvordan kan et webhotel IKKE understøtte swf? Det kan afvise download af en SWF (ja, det kan man vel sætte sin apache op til) men hvordan ikke understøtte?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. november 2003 - 23:05 #24
Webhotellet understøtter også swf.

ftp://3a.dk:hbu4pyttpm@3a.dk/test1/nystreg09.swf

/per
Avatar billede 0nyx Nybegynder
11. november 2003 - 23:10 #25
Den flash og din uvidenhed om html mm. kan jeg ikke få til at hænge sammen.
Avatar billede 0nyx Nybegynder
11. november 2003 - 23:16 #26
sorry men det er nok bare mig ronnie :<
Avatar billede mizu Nybegynder
11. november 2003 - 23:36 #27
Onyx  - skriver du til mig ??
Barklund  - shit - begynderfejl igen jeg gør noget ved det.
Avatar billede gormen Nybegynder
12. november 2003 - 00:07 #28
mizu
du åbner dit html dokument i notepad og sletter alt hvad der står.
derefter paster du alt dette ind.
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="1027" height="634" align="absmiddle">
  <param name=movie value="http://www.3a.dk/test1/nystreg09.swf">
  <param name=quality value=high><param name="SCALE" value="noborder">
  <embed src="http://www.3a.dk/test1/nystreg09.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="1027" height="634" align="absmiddle" scale="noborder">
  </embed>
</object>
</body>
</html>
du laver så en mappe der hedder "test1" og i den mappe ligger du din swf fil.
derefter oploader du det hele til din side.

Husk at dit htlm dokument skal hedde index, default eller hvad der nu står i de papirer du har fra dit webhotel....
Avatar billede mizu Nybegynder
17. november 2003 - 11:21 #29
Vil gerne fordele points nu da jeg har fået løst problemet og lært en masse - gormen vil du lægge et svar så du kan få en del af kagen.

Tak  fra Mizu.
Avatar billede gormen Nybegynder
17. november 2003 - 13:22 #30
elsker kage ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
17. november 2003 - 19:04 #31
Tarker for points :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. november 2003 - 22:19 #32
Tak for point :o)

/per