Avatar billede nako Nybegynder
11. november 2003 - 08:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Billedgodkendelse/sortering

Jeg ligger inde med ca 25000 3D billeder hentet ned fra nettet, er det muligt at sortere dem med et pogram der kan "se" billedet og chekke om der ligger en duplet et eller andet sted. Jeg er nemlig rinmelig sikker på at jeg har flere af samme billed liggende. !
Avatar billede willi Nybegynder
11. november 2003 - 10:02 #1
Hvilket os bruger du?
Avatar billede nako Nybegynder
11. november 2003 - 10:11 #2
Win xp
Avatar billede willi Nybegynder
11. november 2003 - 10:24 #3
Diskstate har jeg brugt. Men i udgaven jeg har kan filen ikke ses. Måske kan den det i nyere vers. http://geekcorp.com/.
Men disse fil udvælgelsesprogrammer tager også fejl!!

Ellers bruger jeg win søgefunktionen og har opsat den så filerne vises (win 2000) foroven.
Her kan jeg i første omgang sorterer dem efter størrelse og se og slette dem der er ens. Herefter navn osv. hvis det skal være meget grundigt.
Lidt omstændigt. Men den eneste sikre måde hvorpå der ikke slettes noget der skal bevares.
Avatar billede nako Nybegynder
11. november 2003 - 10:39 #4
.. det jeg egentlig var på jagt efter var et program som kunne "se" billedet i stedet for at kun se filoplysningerne
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. november 2003 - 10:44 #5
Måske kan du bruge dette her? http://www.bykeyword.com/pages/detail3/download-3246.html

Hvis ikke, så kan du - alt afh. af dine programmerings kundskaber - lave et lille script, der tager hash værdien af filerne en ad gangen.

Disse gemmer du i en fil/database sammen med filnavnet. Til sidst finder du så alle dubletter ved at finde ens hash værdier. SQL/access ville være en oplagt mulighed til at gemme/finde funktionaliteten.

Mvh JP
Avatar billede willi Nybegynder
11. november 2003 - 11:04 #6
>jpvj. Vil forskellen/effektiviteten være så meget forskellig fra søgefunktionen i windows?
Avatar billede nako Nybegynder
11. november 2003 - 12:09 #7
lyder lidt kompliceret !!
er ikke såååå meget inde i det der programmering !
Avatar billede willi Nybegynder
12. november 2003 - 08:43 #8
Har du så prøvet at arbejde med søgefunktionen?
Avatar billede ludviggoat Nybegynder
13. november 2003 - 14:51 #9
Prøv programmet ThumbsPlus.
Du kan hente en prøveversion på www.cerious.com
Det kan finde ens billeder og billeder der ligner hinanden.
Når alle billederne er tilføjet i programmets database, kan man søge efter ved at gå op i menuen EDIT og vælge FIND SIMILAR IMAGES.