Avatar billede nicolaihansen Nybegynder
11. november 2003 - 02:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

COM og Java i win32

Jeg er i færd med at konstruere et program, som skal snakke sammen med en lang række windowsprogrammer - f.eks. photoshop. Blandt andet skal jeg kunne diktere at filX.psd som jeg har gemt(f.eks. i en database) skal kunne åbnes fra mit program - altså få filX.psd åbnet i photoshop. Siden at f.eks. photoshop(og mange andre windowsprogrammer) ikke æder commandline, ville jeg gerne komme uden om dette.. jeg har hørt at microsofts COM kunne være en hjælp, men hva dælen er det? jeg har rodet lidt rundt på msdn, men der er jo ikke andet end spam og .net hype.. hvis nogen kunne kyle mig i retning af en passende artikel/tutorial om den slags ville jeg blive lykkelig.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. november 2003 - 07:45 #1
Der er visse muligheder:
  * Microsoft gamle Java
  * http://www.alphaworks.ibm.com/tech/bridge2java / http://www-106.ibm.com/developerworks/java/library/j-bridge/
  * et kommercielt produkt som jeg ikke lige kan finde link til nu
Avatar billede arne_v Ekspert
11. november 2003 - 07:50 #3
OK ?
Avatar billede nicolaihansen Nybegynder
11. november 2003 - 10:19 #4
det ser rigtig godt ud.. ydermere ser det ikke ud som om jeg er tvunget til at bruge microsofts java - det vil jeg jo helst være fri for :) specielt synes jeg at de to første links ser rigtig gode ud.. og nu er jeg i den heldige situation, at jeg blot skal bedømme om en sådan integration overhovedet er "feasible" - altså kan det lade sig gøre indenfor rimelighedens rammer. implementationen kan andre og mere snedige mennesker end mig klare - tak!