Avatar billede bohbs Nybegynder
09. januar 2001 - 16:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny harddisk?

Jeg har brug for en mere plads, men vil samtidig ikke til at sælge nogen af mine 2x 13 GB IDE. Jeg har samtidig et DVD samt en brænder. Derfor har jeg ikke plads til flere IDE drev. Kan man købe til PCI udvidelseskort så man kan sætte flere drev til? Og hvad koster det? For det er vel meget dyrere (men hurtigere) at bruge SCSI controller og en SCA drev?
Avatar billede thomasm Nybegynder
09. januar 2001 - 16:29 #1
Hvis du ikke vil til at køre SCSI (dyrt - men godt) så kan du købe et PCI ATA 100 Controller kort. Og så er der plads til nogle nye HD\'er. Priser kan jeg ikke hjælpe med.
Avatar billede driis Nybegynder
09. januar 2001 - 16:32 #2
YES, det kan du sagtens.

F.eks. en Abit Hot Rod 100, som giver dig to ekstra IDE100 kanaler, og dermed plads til 4 ekstra IDE devices. pris kr. 434.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314607892
Hvis du kan undvaere IDE100 faas den samme som IDE66 til 190 kr
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314607891