Avatar billede jets Nybegynder
09. november 2003 - 22:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl: "Class ___ not found"

Browser: Internet Explorer 6.0.2800
OS: Ren-installeret Windows XP. Installeret SP1 + alle security updates fra Windows Update.

Problem: Når jeg går ind på hjemmesider lavet med Frontpage (ugh..) der bruger Java applets, typisk på menuer, vises disse bare som et gråt felt. Når musen køres hen over det grå felt står der "load: class *** not found", hvor *** kan være fx. 'navpro', 'menu' eller lignende.

Da siderne virker i Netscape på en Solaris box, må det være min Windows installation der er noget galt med, men hvad? Mangler jeg en Java VM eller lignende?

Jeg undrer mig meget over at en ren-installeret XP + SP1 ikke kan vise sider lavet i MS's eget software (FP). Suk.
Avatar billede jets Nybegynder
09. november 2003 - 22:20 #1
Fejlen har jeg nu også konstateret på Windows 98 SE, ren installation. Har prøvet med 3 sider, blandt andet hvor fphover.class er benyttet (load: class fphover not found).
Avatar billede jets Nybegynder
09. november 2003 - 22:39 #2
Har fundet fejlen. Det er noget med vores routerkonfiguration. På præcis samme maskine, men med modemforbindelse, virker skidtet. Skummelt... Nå, jeg må til at rode med IOS.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
17. juli 2005 - 14:19 #3
Fandt du nogensinde denne fejl? Vi har nøjagtig samme problem på alle vores private maskiner, men på en firmamaskine på samme router virker det??
Avatar billede jets Nybegynder
17. juli 2005 - 15:39 #4
Jep, det var en Cisco router, hvor der specifikt var slået en security setting til, som lukkede for blandt andet java applets. Jeg fandt det via webinterfacet til routeren. Jeg har ikke routeren længere og kan ikke huske specifik hvad indstillingen hed, men jeg håber det er nok til at hjælpe dig videre.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
17. juli 2005 - 15:48 #5
Vi har en Cisco 800 router, så her er måske noget! Jeg prøver at forfølge dette spor - tak!
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. juli 2005 - 18:55 #6
Jeg har været i kontakt med Cybercity, men de meddeler, at der ikke er spærret for Java applets på deres routere.