Avatar billede zleep-dogg Nybegynder
09. november 2003 - 17:36 Der er 8 kommentarer

netkort "afbrudt"

efter at have virket fint i en uges tid efter vi fik internet i hele huset ville min lillebrors computer ligepludselig ikke længere gå på nettet eller netværket...

jeg har prøvet at af- og geninstallere netkortet (drivere - det er internt) det virker ikke.

hans pc kører ME (skodsystem!) og når jeg kører winipcfg skriver den at "mediet er afbrudt"

han har (burde have) forbindelse til internettet via switch --> router.

Any suggestions?
Avatar billede nmh Nybegynder
09. november 2003 - 17:57 #1
Har du prøvet at sætte en anden computer på til det stik han benytter?
Der kunne jo være kludret med kablerne.
Avatar billede zleep-dogg Nybegynder
09. november 2003 - 18:13 #2
virker bare underligt at det virkede og så afbrød lige pludseligt så... efter en genstart ville den bare ikke gå på... vi prøvede med systemgendannelse men der var tilsyneladende ingen gyldige referencefiler (læs: ME er et lortesystem)
Avatar billede nmh Nybegynder
09. november 2003 - 18:22 #3
Vil det sige, at hans maskine faktisk har været på nettet et øjeblik og virket helt ok, inden det gik galt?
Hvis det er tilfældet må det være et kabel-problem, eller et netkort problem.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. november 2003 - 18:50 #4
Et netkort koster jo under 100 kr idag, så mon ikke det vil være en god ide at anskaffe et nyt til din brors maskine.
(Stadig forudsat, at den faktisk har været på det nye net og har virket).
Det er stadig en god ide at prøve at flytte en af de andre maskiner hen til hans netstik.
Avatar billede zleep-dogg Nybegynder
09. november 2003 - 19:02 #5
den virkede i ca. en uge efter vi fik adsl... og så gad den pludselig ikke mere...

Anyways så har han taget backup af det mest væsentlige og er nu i gang med en formatering... så får han en gang win2k i stedet...
Avatar billede nmh Nybegynder
09. november 2003 - 19:05 #6
Hvis den virkede normalt bortset fra net-adgng, skal I ikke blive overrasket, hvis netkortet stadig ikke virker.
Avatar billede zleep-dogg Nybegynder
09. november 2003 - 19:11 #7
jeg læste et eller andet andetsteds om at det kunne være noget med noget mal-ware der lavede lort i winsock... det lød rimelig meget som det samme problem... jeg prøvede også at følge de anvisninger der kom der men det hjalp desværre ikke...

http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/5/lev3/60/pid/581/qid/571047
Avatar billede nmh Nybegynder
09. november 2003 - 19:15 #8
ja det kan ikke udelukkes, at hans maskine er blevet "inficeret" med et eller andet, hvis han ikke har haft virus-beskyttelse installeret.
Når I får installeret win 2k på hans maskine, så sørg også for at få en virusbeskyttelse installeret.