Avatar billede anddk Praktikant
09. november 2003 - 16:40 Der er 6 kommentarer

Udskrive med TCP/IP fra Win98

Hvordan installere man en printer på Win98se det sider direkte på netværket, hvor der skal printes til IP-nummeret ??

Det virkere fint fra Win2000, men kan det ikke lade sig gøre fra 98 ??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 17:30 #1
http://www.mkdata.dk/pctutor/sk/sk_hw133.htm
her er en go´ guide..O)
du kan vel osse vælge at skrive navn..??
Avatar billede anddk Praktikant
09. november 2003 - 17:47 #2
Det er ikke det der er problemet.

Der er netkort i printeren, så der skal skrives direkte til IP-adressen.

På Win2000 opretter man en TPC/IP printer forbindelse, men hvordan gør man det i 98 ??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. november 2003 - 10:59 #3
vil mene det er samme procedurer.0)
Avatar billede anddk Praktikant
10. november 2003 - 11:31 #4
Det er der ikke, for i 2000 kan du vælge og oprette en ny TCP/IP port, og det kan man ikke i 98
Avatar billede kenp Novice
10. november 2003 - 21:45 #5
hvis du indstallere LPR under netværk så vil din printer kunne ses når du browser dine "andre computere" også på den måde vil du kunne få adgang til din printer, for det er inden i LPR at du så bare sætter ip m.m. op ;) det skulle gerne ligge på den CD som fuldte med din printer.
Avatar billede pepi Nybegynder
31. oktober 2005 - 18:05 #6
Prøv at kikke på www.canon.dk og under download, der ligger der et
program der hedder canon lpr port monitor, installer dette, og find så ud af hvad der skal stå som kø navn.
Typisk skriver man ip adressen øverst og så enten print, passthrue eller bare lp. Dette afhænger af din printer.