Avatar billede tin Nybegynder
09. januar 2001 - 12:58 Der er 5 kommentarer

Access

Jeg er lig i begyndelse med Access 97. Jeg er ligt forvirre med tabel og forespørse.. osv. Er der nogen nem måde for begyndelse?
Avatar billede hojben Novice
09. januar 2001 - 13:01 #1
Tabeller indeholder dine dataer
Forespørgsler indeholder udtræk af dine dataer.

lidt mere info ville være godt.
Avatar billede kmjk Nybegynder
09. januar 2001 - 13:04 #2
forespørgsler sammenkobler dine tabeller
tabeller indeholder data:
tabel 1 indeholder navne og adresser på personer
tabel 2 indeholder postnr og bynavne
Forespørgsel kobler dem sammen, således at dine bynavne kun skal registreres en gang
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
09. januar 2001 - 13:54 #3
Hvis du køber er IDG hæfte om access så er du godt på vej. Desuden findes der et hav af toturials på nettet. Du skal bare gå ind på en søgemaskine f.eks http://www.google.com og søge efter \"Access toturial\"
Avatar billede privaten Nybegynder
10. januar 2001 - 10:40 #4
Avatar billede pallepirat Nybegynder
28. januar 2001 - 19:51 #5
Hej Tin

Velkommen ind i det forjettede land. Har selv arbejdet med Access siden v.1.0

Du skal starte med at definerer en opgave.

Hvilke data ønske du at registrerer og hvordan ønsker du at præsenterer og/eller manipolerer disse efterfølgende.

Gå evt. på biblioteket og lån litteratur omkring DB opbygning og lad være med at blive forpustet over alle fagudtryk. Eks. datanormalisering betyder bare at man via nogle vedtagne regler gennemgår sine tabeller/felter m.h.p. at sikre at der ikke registreres den samme information to forskellige steder i DB (dette kaldes redundans) og sådan kunne jeg blive ved.

MVH
Kristian Sørensen
The Wave