Avatar billede dude Nybegynder
08. november 2003 - 22:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

En slags gæstebog på lokal pc

Jeg har brug for en slags gæstebog, som skal ligge på én lokal pc, hvor folk skal kunne skrive et indlæg i en tekstboks ála den her nederst på Eksperten.dk. De pågældende indlæg skal naturligvis listes i kronologisk rækkefølge med det seneste indlæg øverst på siden.

Kan dette overhovedet lade sig gøre på en standard Windows98-pc, og i så fald hvordan?

/dude
Avatar billede krydset Nybegynder
08. november 2003 - 22:42 #1
det kræver du har en webserver på som kan oversætte html koden en udenmærket en er apache
Avatar billede dude Nybegynder
08. november 2003 - 22:49 #2
Kan en standard-pc laves om til en server?
Avatar billede krydset Nybegynder
08. november 2003 - 22:53 #3
ja sagtens
Avatar billede dude Nybegynder
08. november 2003 - 22:55 #4
Kan det undre, at mit næste spørgsmål er: hvordan? -og hvad koster det ca.?
Avatar billede krydset Nybegynder
08. november 2003 - 23:01 #5
Det koster ikke en krone :-D
Avatar billede krydset Nybegynder
08. november 2003 - 23:02 #6
Du kan starte med at læse her
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/
Avatar billede dude Nybegynder
08. november 2003 - 23:53 #7
OK fair nok - jeg har læst lidt om Apache og PHP, men er stadig en smule forvirret. Hvis du vil gøre dig den ulejlighed at give mig direkte links til de filer, jeg skal installere for at køre hhv. Apache, PHP/MySQL får du alle 100 point.

Så må jeg poste et nyt spørgsmål, hvis jeg får problemer med ovenstående... :o]
Avatar billede 1409 Praktikant
09. november 2003 - 02:19 #9
Du kan installere Foxserv: http://www.foxserv.net/portal.php
Derved får hurtigt du installeret Apache, PHP og MySQL-database i eet, samlet hug.

Velfungerende og ligeledes gratis...
Avatar billede dude Nybegynder
15. oktober 2006 - 12:12 #10
Lukker spm.
Avatar billede krydset Nybegynder
15. oktober 2006 - 12:25 #11
hvorfor er det lige du lukker her uden at give point når jeg har givet dig et rigtigt brugbart svar ?
Avatar billede krydset Nybegynder
15. oktober 2006 - 12:26 #12
og hvis jeg læser rigtigt så lover du mig vidst de 100 point hvis jeg giver dig links til alle filer...
Avatar billede dude Nybegynder
27. august 2010 - 09:37 #13
Lukker