Avatar billede cbj-dk Nybegynder
08. november 2003 - 21:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm: DRIVER_IRQL_BLABLA

Mit windows XP HE smider nogle gange (Meget ofte) en blå skærm i hovedet på mig.. Det er ikke en normal windows skærm, men en hvor der står en masse tekst..
Bl.a. står der noget lign. det her:
DRIVER_IRQL_etellerandet_NOT_LESS
Eller noget i den retning..
Der står også, at jeg skal slette de drivere eller programmer jeg for nyligt har installeret.. Men..!
Problemet startede da jeg havde XP pro.. Så jeg formaterede og installerede XP HE for at blive fri for det.. Har hentet samtlige opdateringer fra Windows Update, scannet min pc for virus og spyware, installeret de nyeste drivere, og alt det der!
Og det er der stadig! :/
Jeg fatter ikke hvad der er galt, men det er ret provo at sidde og arbejde på noget i lang tid, og så lige pludselig få den i hovedet, hvor man ikke kan gøre andet end at genstarte...

Nogle der har/har haft samme problem, og evt. ved hvordan det løses?

200 point gives til det hurtigeste svar, som får det væk!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. november 2003 - 21:43 #1
Avatar billede cbj-dk Nybegynder
08. november 2003 - 21:48 #2
Aaarg, undskyld, har jeg faktisk ikke set.. Har lidt halvtravlt da jeg har en del jeg skal når i nat :/
Nå, men sorry..
Og tak ;)
Avatar billede espersen Novice
08. november 2003 - 23:22 #3
Jeg har selv haft en hel del blå skærme!

Vil satse på et af følgende:
1. grafikkort-driver (gå evt. tilbage til en gennemtestet version!)
2. fejl i ram  (prøv med; www.memtest86.com)
3. manglende power til komponenter (hvis du har oc'et)

Gå ind i Kontrolpanel - vælg Administration - vælg Computeradministration - Se under Systemværktøjer og se i Logbogen under hhv. Programmer og System. - Se efter de grimme røde figurer med et kryds. Dobbeltklik og se efter:
1: Kilde
2: Hændelses-id

Indtast disse på http://www.eventid.net/search.asp

På denne side kan du finde hjælp til at afkode fejlbeskederne (den fungerer i modsætning til XP's indbyggede kontakt til Microsoft).

(desværre er der nok ikke en meget hurtig løsning)
Avatar billede cbj-dk Nybegynder
08. november 2003 - 23:53 #4
Nu tror jeg så jeg ved hvad der er galt.. Mit Geforce 3 ti 200 kørte med for gammel driver.. Jeg opdaterede til ny, genstartede, ventede 5 minutter, og så kom den igen.. nu har jeg så installeret på engelsk, istedet for international, hvis det ikke hjælper (hvilket jeg ikke tror) så er jeg ret lost - hvad skal jeg gøre?
Hvor kan jeg finde "gennemtestede versioner" til mit Geforce 3 ti 200, som også samtidig kører ordentligt så jeg kan bruge mit grafik kort?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. november 2003 - 00:02 #5
http://tweakup.dk/HTML/download/nvidia.php

WHQL driverne er testet af Microsoft og godkendt
Avatar billede cbj-dk Nybegynder
09. november 2003 - 00:16 #6
Takker MANGE gange rkhdk og espersen, jeg håber bare det hjælper ;)
Kan du ikke lige lave et svar, så giver jeg point engang imorgen, når jeg er sikker på ikke at få flere blå skærme! ;)
(Håber det er ok jeg giver jer 100 point hver hvis det virker?)
Avatar billede cbj-dk Nybegynder
09. november 2003 - 00:17 #7
Mente selvfølgelige i ;)
Avatar billede espersen Novice
09. november 2003 - 00:25 #8
ja, lad os se om det afhjælper problemet..  good luck !
Avatar billede cbj-dk Nybegynder
10. november 2003 - 12:46 #9
Det virker stadig ikke, og jeg har ingen andelse om hvad jeg skal gøre! :(
Avatar billede espersen Novice
10. november 2003 - 12:51 #10
1. Du har testet dine RAM ?  Hvad var resultatet ?

2. Du har skiftet VGA-driver ?
Avatar billede espersen Novice
10. november 2003 - 12:52 #11
Hvilke fejl-koder fandt du under fejlsøgningen ?

Gå ind i Kontrolpanel - vælg Administration - vælg Computeradministration - Se under Systemværktøjer og se i Logbogen under hhv. Programmer og System
Avatar billede cbj-dk Nybegynder
03. januar 2004 - 21:51 #12
Har lukket tråden, da jeg ikke har afløst problemet, men har fundet ud af at det skyldes et program.. (TSW Webcoder 4) Nu leder jeg bare efter en ny koder, med samme funktioner ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. januar 2004 - 22:01 #13
cbj-dk => normalt lukker man først en tråd når problemet er løst.
så når en tråd er lukket => problemet er løst