Avatar billede jakob_b Nybegynder
09. januar 2001 - 11:36 Der er 3 kommentarer og
6 løsninger

Genatablering af harddisk UDEN formatering ?

Jeg har to harddiske i min computer. Jeg har lige formateret den ene (master) og geninstalleret Win98. Problemet er nu,at jeg tilsyneladende ikke kan få kontakt til den anden HD uden at formatere den først.
Jeg havde naturligvis taget backup af de vigtigste filer, men det viste sig, at der var defekter på disketterne...(og hvad kan man så lære af det ?!).
Den anden HD (slave) er en Quantum Fireball, som blev administreret af DiskManager 2000.
Jeg kan godt genetablere den, men alle data vil gå tabt.
Er det muligt at genetablere UDEN at formattere, eller er det evt. muligt at genskabe data efter en formatering ?
Avatar billede renny Nybegynder
09. januar 2001 - 11:47 #1
du kan fjerne diskmanager ved at boote op på en bootdisk og skrive fdisk /mbr så burde du kunne læse data på via den anden hd med win98
Avatar billede martinlind Nybegynder
09. januar 2001 - 11:48 #2
Var der FAT32 eller FAT på ??
Avatar billede renny Nybegynder
09. januar 2001 - 11:51 #3
for at gøre det med fdisk /mbr skal du jo have den hd sat over som c drev
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. januar 2001 - 11:55 #4
Jeg havde noget af det samme og \"genfandt\" den gamle disk ved at downloade og brænde nye Bios i motherboardet så det kunne læse den gamle disk uden diskmanager.
Men om jeg var dygtig eller heldig aner jeg ikke; så det er helt uden garanti.

mvh JakobA
Avatar billede teknik Juniormester
09. januar 2001 - 15:50 #5
...Partition magic fra PowerQuest er godt til at identificere forskellige typer filsystemer, og \"OVERSÆTTE\" fra det ene til det andet....kunne formodentlig redde din slave disk.

...hvis du installerer disk manager igen, på C-drevet....Er det i den situation du mener  at alle data går tabt ???...altså hvis du prøver at  \"genetablere\" med Diskmanager.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. januar 2001 - 18:07 #6
Hvis ikke du har PQmagic, som teknik foreslår, kan du downloade en demo vederlagsfrit fra
https://order.powerquest.com/scripts/register/register.dll/reg?psurveyno=361
(kræver du laver gratis webkonto (email+kode) hos dem)
Avatar billede teknik Juniormester
09. januar 2001 - 23:31 #7
Jeg faldt lige over et andet program, som kan se \"slettede filer\"...måske et forsøg værd, men før det kan bruges til noget, så skal du SVJV kunne \"se\" drevet i Windows.

...så det er egentlig lidt \"langt ude\"...mere \"til orientering\"...eller måske desperate forsøg...
Deleted File Viewer fra Executive Software
http://www.execsoft-europe.com/downloads/english/udfree.htm.
\"Demo\'en\" her kan kun \"se\" filer ikke gendanne dem
Avatar billede hotpop Novice
10. januar 2001 - 10:09 #8
Lost and Found fra Powerquest kan sikkert løse dit problem!
(navnet siger næsten sig selv hvad programmet går ud på)
Avatar billede hotpop Novice
02. oktober 2001 - 21:39 #9
Takker for points :)