Avatar billede dexza Nybegynder
08. november 2003 - 15:34 Der er 3 kommentarer

Dumpning af fysisk hukommelse

nogle gange lukker min com ned og viser en blå skærm. der står at den gemmer sidefilhukommelsen på harddisken. derefter tæller den op til 100 og genstarter. Da problemet først viste sig formaterede jeg com, men den gør det stadig. det er ret irriterende da jeg ikke ved hvad det skyldes
Avatar billede hcma Novice
09. november 2003 - 01:10 #1
hvor mange ram har du og hvor stor er sidefilen??
Avatar billede dexza Nybegynder
10. november 2003 - 19:51 #2
jeg har 256 mb ddr ram......jeg ved ikke hvor stor sidefilen er
Avatar billede hcma Novice
11. november 2003 - 16:06 #3
sidefilen finder du på følgende måde: Start -ZKontrolpanel->System> fanebladet Avanceret ->Ydeevne + indstillinger ->Fanebladet Avanceret -> Virtuel hukommelse + skift.  Der kan du bestemme størreæsen på din sidefil/virtuelle hukommelse.
En tommelfingerregel siger at den bør være på ca. 1,5 - 2 gange den fysiske ram.
Jeg har 512mb RAM og en sidefil på min. + max. 800 mb  (altså samme minimum og maximum)