Avatar billede 1-line.dk Nybegynder
08. november 2003 - 14:02 Der er 9 kommentarer

Dist af bærbare

Jeg vil gerne købe bærbare computere direkte fra importørene, og ikke efter de har været gennem en mellemhandler.

kan nogen evt. sige mig hvor jeg kan finde importører af:
Apple
Toshiba
HP/Compaq (evt. stor dansk distributør uden mellemhandel)
IBM
ECS
Vega
Asus

Evt. andre gode importører af hardware ?
Avatar billede bernie Nybegynder
08. november 2003 - 14:09 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2003 - 14:15 #2
ASUS; Rosenmeier
Fujitsu-Siemens: Rosenmeier
Acer: Rosenmeier Periferi (tidligere UnitData)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2003 - 14:16 #3
Importørerne læser jeg som distributører :)
Avatar billede dock Praktikant
08. november 2003 - 14:27 #4
Du kan også prøve Scribona (www.scibona.dk) og TechData (www.techdata.dk), men ligesom Rosenmeier er det distributører. Importere gør datterselskaberne (IBM, HP osv.) jo selv. Du kan dog kun få lov til at handle hos distributørerne, hvis du er IT forhandler eller noget der minder om. Hos importørene kan du kun handle hvis du er meget stor forhandler eller Top200 virksomhed.
Alternativt skal du lave parallel import fra udlandet, men så er det svært at skrive momsen af (hvis du da overhovedet har et selskab) og uden moms forskellen så er dansk hardware faktisk ret billigt.
Avatar billede 1-line.dk Nybegynder
08. november 2003 - 14:27 #5
Jow, det kan du også godt !

kan i evt. give mig adresse til deres sider ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2003 - 14:33 #6
Avatar billede 1-line.dk Nybegynder
08. november 2003 - 14:50 #7
Hvis man handler hos en distributør, hvad gør man i det tilfælde kunder kommer tilbage med defekt hardware ? (hvis det er decideret hardwar-fejl)

og hvordan skal man tangere det hvis en kunde kommer med en computer og så ønsker den repareret ? (hvis denne har tabt den og lign)

kræver dette en seperat aftale med et elektronik-center eller hvordan skal man klare sådanne problemer?
Avatar billede dock Praktikant
08. november 2003 - 16:25 #8
Det kommer lidt an på hvilken type HW der er tale om og hvilken garanti, der ligger ved umiddelbart og hvad der købes til.
Hvis der er en fejl ved levering går den normalt tilbage til forhandler, som sender den tilbage til importør, som sender en ny ud igen.
Omvendt hvis hardwaren ved levering var ok, så vil en fejl blive rapporteret til forhandler, der har ansvar for at kontrollere hvilken type fejl der er tale om. Hvis fejlen ikke kan lastes kunden eller forhandleren sendes hardwaren tilbage til importøren.
Der kan tilkøbes hotline aftaler og onsite aftaler, der sikrer kunden (og forhandler) at importør/leverandør tager sig af alle problemer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2003 - 20:12 #9
Fujitsu-Siemens pc´ere/notebooks skal altid sendes til Fujitsu-Siemens.
Asus og Acer repareres normalt af distributøren hvis denne har et autoriseret værksted.
Man kan købe hotline/onsite garanti, således er det leverandøren der står for garanti.