Avatar billede jcool Nybegynder
09. januar 2001 - 10:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mange til mange

Hvordan repræsenterres begge sider af en mange til mange relation i en Form ?
Avatar billede janbangm Nybegynder
09. januar 2001 - 10:22 #1
Du er nødt til at lave en mellem tabeltabel hvor du gemmer primærnøglen fra de to andre tabeller. Derved får du 2 en - mange relationer. Du kan så have de 2 primærnøgler i den formular
Avatar billede jcool Nybegynder
09. januar 2001 - 12:26 #2
Mit problem består egentlig i, at jeg ikke kan finde ud af, at opdatere mellemtabellen, således at der ikke i en af de to primærtabeller optræder enslydende information, blot med forskellige id-numre.
Avatar billede janbangm Nybegynder
09. januar 2001 - 14:29 #3
Det som kan gøre er at lave sådan, at prmærnøglen består af de 2 felter tilsammen. Så skulle du gern være ovre dette problem. Måden du gør det på er ved at markere de to felter i design visning og derefter klikker på knapper prinærnøgle.

Prøve det. Ellers skriver du igen.